Japanska home delivery

Teori böckerna för mitt körkort som jag beställde idag kom idag men som alltid med Sagawa Delivery så står dom typ och väntar på att man går hemifrån och sen ringer på dörren. Det är rätt billigt att skicka saker med Sagawa men saker och ting är billigt av en anledning. Eftersom jag var så upprörd med Sagawas dumma automatiska telefon tids beställnings grunka så missade jag t om jordbävningen som tydligen ägde rum för cirka 10 min sen.

Japan är grymt på det sätt att om man köper något så får man det dagen efter, punkt slut, men lite bortskämd har man blivit så fort något tar mer än en dag så blir jag alldeles otålig. Dock så gör man inget annat än att anpassa livet efter dom där delivery männen, det går att ange på ett ungefär vilken tid man är hemma och kan ta emot men man får välja mellan en vis tidgrupp som "12-14" och vem vet under den tiden när dom kommer, oftast så gör man dock det efter att man redan missat dom första gången om man inte är snabb och har lite tur. Har man dessutom en man som bett en att hålla utkik efter denna delivery man så, tja, då får man sitta hemma tills han kommer. Det är alltid roligt att sitta och klicka runt på Facebook och se andra housewives här i Japan sitta och småsvära över just det här.

Tjugo i åtta var han här och busringde på min dörr.

Japans "när helst det passar MIG service" oavsett vilken dag i veckan är något jag inte kan vara utan.
Post alla dagar i veckan och bäst av allt, ingen söndag!

Kommentarer
Postat av: Johanna (Tokyo - Love)

Haha, gillar att du kollar in andra 'housewives' med samma "problem". Låter dock grymt lyxigt att det levereras så snabbt! Och här hemma, när nåt ex. ska bli gjort i lägenheten (ex. byte av spis, kolla elmätaren m.m.) så brukar vi få höra att "vi kommer mellan 8-17 idag." Så två timmar känns inte så farligt i jämförelse, men det är klart det är segt att sitta och vänta.* hihi



http://sakuradesu.blogg.se/

2011-02-10 @ 17:51:48
URL: http://sakuradesu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0