Våran granne grodan.

Det finns en hel del djur här i Japan som gillar lite varmare länder, mycket djur som jag även sett i Sverige men det känns som att allt är så mycket större här. Kanske för att husen är mindre? Hah. Vid våran port så bor det i alla fall en groda! Eller padda.. men han ser mer ut som en groda. Han är cirka 1 dm stor och sitter alltid vid ingång på kvällarna. Jag hade velat ta en bättre bild på honom men han är alltid ute efter att det blivit mörkt och jag vill inte störa honom med lampor och prylar. Nu när jag nere för att handla dricka i maskinen så satt han hälften inne, hälften ute under en liten glipa vid porten! Så jag passade på och försöka fota.. om det nu ens går att se något.



Yuji är lite svag för den här lilla filuren, han har varit nere vid flera tillfällen för att ge honom vatten. Han har varit orolig för att han inte ska få nog med fukt. Jag har försökt att förklara att han säkert skulle flyttat om det var så att det inte passar för honom att bo här men ni vet, ibland får man bara ideer för sig.

Kommentarer
Postat av: HanneChan

Gud jag skulle ha skrikit om jag såg den där filuren! D:

Tur att han bor vid eran dörr och inte min! XD

2011-08-24 @ 06:43:24
Postat av: Anonym

Nej men gu' vad gullig den är! Själv så älskar jag paddor och när man är ute och går här om kvällarna så ser man massor med både stora och små paddor hoppa omkring :)

2011-08-29 @ 19:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0