Strömmen slog av

Det är varmt, varmt, varmt och jag är inte så pigg. Jag är en expert på att dra på mig vätskebrist i alla former så jag hoppas det är det och inte början på värmeslag som jag fick förra året. Man måste alltid se till att dricka ordentligt. Who am I to talk men med facit i hand...

Igår var vi iväg hela dagen, Ikebukuro har haft sin grand opening av deras Sunshine Aquarium så vi åkte dit för att kolla läget. Det var 3 timmars kö för att komma in, det var helt sjukt att se så mycket folk med sina små barn stå där och vänta. Jag hoppas att jag en dag får barn som kan stå i kö i 3 timmar, för jag kan det då inte.

När vi kom hem så hade en propp gått. Det tog mig någon minut att förstå det eftersom det bara var i vardagsrummet så lampan i köket tändes utan problem. Yujis laptop stod och skrek efter ström och det var tack vare den som jag märkte att hela rummet saknade ström. Självklart, eftersom livet är så smidigt och trevligt och samarbetsvänligt så är kabeln dragen till akvariet självklart från vardagsrummet och tanken stod helt stilla.



Yujis laptop var ju fortfarande igång, den borde klara runt 2 - 2.5 timmar på batteri så jag uppskattar att strömmen gått runt 2 - 3 timmar innan vi kommit hem. Men firrarna hade det fortfarande bra, vattnet var fortfarande okej, syre okej så jag gjorde bara ett litet snabbt vatten byte på runt 10% för att vara på den säkra sidan.



Behind the scenes! Anledningen till att tanken klarade sig så bra, här växer det många fina bakterier :D

Men det var en sån reality check. Jag kan inte sitta hemma 24/7 redo att manuellt filtrera vattnet om strömmen skulle försvinna eller filtret lägger av..


När vi kom hem så hade en propp gått. Det tog mig någon minut att förstå det eftersom det bara var i vardagsrummet så lampan i köket tändes utan problem. Yujis laptop stod och skrek efter ström och det var tack vare den som jag märkte att hela rummet saknade ström. Självklart, eftersom livet är så smidigt och trevligt och samarbetsvänligt så är kabeln dragen till akvariet självklart från vardagsrummet och tanken stod helt stilla.

Kommentarer
Postat av: Tokyo - Love

Ah, segt! Tur att det verkar gått bra i alla fall!



Är det sjukligt varmt nu eller? Ska till Tokyo om 10 dagar, hoppades på lite behagligare väder.. men det är kanske att hoppas för mycket?!



http://sakuradesu.blogg.se/

2011-08-12 @ 10:08:18
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Tur att fiskarna fortfarande mådde bra!!



Usch att få vätskebrist är inte kul! Hoppas att det inte blir något allvarligt!

2011-08-15 @ 13:38:17
URL: http://mylifejapan.blogg.se/
Postat av: Victoria

Kan ju inte vara alltför roligt utan el mitt i Tokyos augusti..

2011-08-19 @ 21:38:07
URL: http://tokyosyndromet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0