Mina appar!

Pinsamt att det gått över en vecka sen jag skrev.
Det bara är så just nu, när livet blir tungt så gömmer jag mig på jobbet.

Men!
Något jag tycker är lite roligt när det gäller livet och en själv som person är ipod/iphone appar! Jag har en teori om att första sidan på ens ipod/iphone visar vem man är, vad har man där, vad behöver man varje dag ungefär.

Så här ser min ut:


Vad tråkig man är! De japanska apparna är (uppifrån och ner);

Shift appen: Jag fyller i alla mina timmar på jobbet och får se hur mycket jag tjänar i månaden och efter varje shift. Innan körde jag "Shifto de baito" som jag älskade men det gick inte att se dag för dag och lite andra finesser så nu har jag lagt över allt på den nya. Det är skönt att ha lite koll, speciellt när jag inte har någon lust med alla de tråkiga bieffekter som tjäna förmycket pengar drar med sig som att betala skatt.

Tåg appen: Den är guld. På min gamla telefon surfade jag alltid in på yahoo men med den här appen slipper jag det. Lätt skriver jag in vart jag åker ifrån till vart, väljer bestämd tid, sista tåget eller NU och får sen upp avgångstider, hur man åker och pris. Ett måste när man bor i Tokyo!

Untenmenkyo: Körkortsprov i app form. Smidigt när jag vill köra lite snabbt och inte är hemma eller har tid att dra fram papper och böcker osv.

McDonald's: Det finns ju 384375843 kuponger till McDonald's här i Japan. Den här appen är för iphone/itouch som inte har något chip i sig för den elektroniska kupongen (som samlar poäng och annat lyx åt dig, den kupongen lägger man in sin order på och scanar sen i kassan så kommer allt upp på skärmen. Du behöver bara säga dricka i stort sett). Den visar vart alla närmaste McDonald's är och ger cirka varannan vecka ut nya kuponger som gör allt billigare!

Kanji appen: Den här är egentligen till för dom som pluggar inför JLPT men det är en smidig ordlista när man bara vill kolla upp en kanji. Den är ganska användbar i vardagen.

Jag her en del fler apps, just nu i kaos för att itouchen håller på att få sig en rejäl clean up :D, men det här är dom jag använder dagligen för att ha lite koll på livet! Vet inte vad jag gjorde innan jag hade den här appen.


Kommentarer
Postat av: Tokyo - Love

Ah, ja det kan nog vara sant att det säger en hel del om personen.. tåg-appen verkar ju grym!



http://sakuradesu.blogg.se/ Tokyo om 2 dagar!

2011-08-20 @ 10:42:00
URL: http://sakuradesu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0