Matlådetime!

Jag har slut på sömnhjälp så jag missade inte klockan 3 skaket vi hade, det bullrade på en stund men sen blev det inget mer så det känns positivt. Vi går ju alla och håller andan i väntan på vad som kanske kan vibrera fram.

Skolan har ju börjat igen så allt bentou görande och annat är igång igen, man är lite rostig, höll nästan på att glömma att jag måste ha mat!



Sötpotatis onigiri. Eller "vad man nu har för ris över" onigiri som jag kallar det.
En Onigiri är en risboll, det spelar ingen roll vad den har för form, fyllning så länge det är en klump av ris men trekanter är nog den mest klassiska, tätt följt av "jag hinner inte göra annat än bollar" onigirin.



Lunch är färdigpackat! Allt för att slippa göra det klockan halv 8 på morgonen.



Mitt boom just nu är den här yoghurt liknande .. juicen. Jag började lite smått med småpacken från 7eleven men idag när vi var och handlade så var det likabra att köpa stora tetror istället :) Det är mums!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

asså, bentopåsar (eller vad man kan kalla dem) och bentos är något av det första man tänker på när man hör "Japan".

2011-04-18 @ 16:15:24
URL: http://mylifejapan.blogg.se/
Postat av: Jannike

Hade jag en lika söt lunchbag skulle jag vara mer tagad på att ta med mig lunch till både jobb och skola ;D

2011-05-05 @ 18:55:16
URL: http://xapphire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0