Hittat kimono skola!

Vill först bara förklara lite, jag uttryckte mig nog lite dumt det blir lätt så när olika språk
har ord som andra språk inte har.

Självklart MÅSTE MAN INTE ta något slag körkort för att få ha på sig en kimono, har man någon
i sin närhet som vet hur man gör så kan man lära sig från den personen.
Nu för tiden är det bara så många som inte kan längre att det finns skolor där dom har kurser och
man kan få lite diplom och sådär så man vet att man verkligen har lärt sig.

Det är svårt att ha på sig en kimono, det är en massa knytandes och bindandes och ovanpå det så
är det svårt att gå, tänk om man måste kissa, tänk om den blir lös och måste fixas till, tänk om man 
vill sitta ned, osv osv osv..  så det är lite pyssel!

Kimono är det finaste och mest formella klädsel Japan har så ska man ha på sig en kimono
så ska man göra det ordentligt.


Jag har pratat med Yujis mamma och baskursen på 3 månader är nog för att jag ska kunna
sätta på mig min kimono själv, jag har hittat en skola som jag tycker verkar najs som är öppen
rätt länge på kvällarna också och det är ganska viktigt eftersom min skola äter upp all min tid.
Dom hyr även ut all utrustning kostnadsfritt och man får ett litet paket med!


Smidigast är nog att jag går i Shinjuku eftersom det bara är 2 stopp från min skola
men annars har dom i Shibuya, Ginza, Tamachi och Jyuigaoka som också är nära och smidigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0