Bluuuh middag, varför ska man alltid behöva äta miiiiddag.

Vädret ute är så himla värdelöst, både jag, Sam och Sophie sitter på
Facebook i en stor depressions dimma som 5 dagars konstant gråå och reegn skapar.
Jag var dock tvungen att masa mig till skolan nu på eftermiddagen och hämta papper som jag
måste ha för att kunna byta visum, usch va kallt och blött och värdelöst det var!



Jag har bläddrat igenom mina kokböcker de senaste 10 minutrarna, den här veckan har
varit riktigt seg när det gäller mat, jag brukar få sug efter något jag vill äta sådär runt 4 tiden på
eftermiddagen men den här veckan har jag inte haft mycket till aptit.



Så jag har raggat upp lite random grönsaker från kylen så jag ska nog kunna hacka ihop
något vi kan äta, eftersom det är så kallt och ruggigt så blir det definitivt lite mer soppa än vanlig miso.



Amazarashi är definitivt mitt nya boom 
Det är en tjej (keyboard) och en kille (sång) och dom är så otroligt duktiga.
Synd att jag inte alls är mycket för att översätta för dom är riktigt duktiga med ord.

Kommentarer
Postat av: Dixi Wonderland

Jag älskar att laga mat och jag älskar asiatisk mat som så många andra. Äter japaner mycket nyttigt så som att de alltid tillagar sin mat själv, mycket grönsaker? Gymmar dom mycket? Asiater är ju kända för att vara så otroligt små och smala så skulle vara kul att veta mer om maten och sen om träning är något som många syslar med.



Jag har ju aldrig varit i ett asiatiskt land men va jag har förstått är de väldigt få som är överviktiga eller mulliga men de kanske bara är media som get den bilden :P

2010-09-30 @ 13:00:04
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: Elin

Hoppas aptiten kommer tillbaka snart igen!! :D

2010-09-30 @ 13:14:56
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0