Japan är VAAAARMT.





Fru i huset som man är så tar jag alltid en runda innan jag går och lägger mig för att se till
att inget brinner och att saker och ting ligger på laddning, samtidigt kollar jag också fläktar och
ACn, alla som någon gång betalat en el räkning i Japan utvecklar en AC hysteri som heter duga.
Den är aldrig på en sekunder längre än vad som behövs för ens.. överlevnad.
Men ikväll har Yuji fått nog, när jag kollade våra timers nu stod dom på 4 timmar istället för den där 1 timmes
nedkylningen jag brukar ställa dom på precis innan sovdags.

Vi har ju trots allt 35-36 grader fortfarande och skugga är mest dekorativt, addar lite till djupseendet.



Min fina riskokare som jag fick från lunch Happy Meal.
Idag hade jag min impuls interjuv med McDonald's och det var rätt kul faktiskt.
Det var första gången jag varit på en interjuv där huvudfokus inte var min utländskhet och där
det inte hölls på och fäska kring mig för att jag är en english speaking foreign goddess.
Istället fick jag en riktig japansk interjuv där personal chefen satt med stenhårda ögon och frågade
raka, korta frågor och pushade rätt hårt för att testa mig, precis som en japansk arbets interjuv borde va.
Trots att jag bara sökt en liten deltids tjänst så måste jag ha kostym på mig och prata korrekt keigo,
med korrekt keigo menas att säga "arigatou gozaimasu" och "moushiwake gozaimasen" mycket, helst hela tiden.

Dom skulle ringa innan måndag men jag tror inte det blir något den här gången eftersom allt
med min visum inte är klart och det är knappast konstigt om dom väljer någon som kan börja direkt
framför någon som först får jobba om cirka 3 veckor, deshou?



Jaa jag har subtitles :o!

Jag har också tittat klart på Yankee-kun to Megane-chan, t om Yuji tittade i slutet.
Så nu har jag gått runt och pratat som en yankee i 2 timmar här hemma efter att ha sett hela
serien inom loppet av 24 timmar.. jag är i ett alldeles för känsligt ställe språkmässigt för att se sånt, haha.

Förövrigt så bor vi i Shinagawa :3


Kommentarer
Postat av: Emma

Oj, skulle aldrig kunna tänka mig att bo i en sådan värme! Här i Sverige, i västra götaland där jag bor då, är det just nu rätt så kallt. I alla fall om morgonen! ;)



Kram =)

2010-09-03 @ 20:41:37
URL: http://emmasreflection.blogspot.com
Postat av: Elin

Jag hoppas du får jobbet även fast det inte kändes bra. Jag önskar dig lycka till!~



Riskokaren var jättesöt!

2010-09-04 @ 15:16:35
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0