En dag i Akihabara!



Idag har vi varit i Akihabara hela dagen för att klaga på Docomo (mobil leverantör) och
köpa TV till vårat PS3 (så att vi kan se på TV, fungerar ungefär som Tevo).



Alla dessa DS limited Editions!
Jag tror knappast att jag kommer ha tålamod nästa år heller och vänta på att 3DS kommer
i någon najs limited edition men det vore så ballt att ha..!



Gyakuten Saiban DSi t ex hade varit rätt så ball : D
Ace Attorney är spelet med min absoluta favorit chiptune låt (Nintendo musik):
Naruhodo Ryuuichi (OBJECTION!):





Sötaste DS laddaren någonsin!
Men kanske aningen stor.. bara för DSLL och DSi dock, DS lite och DS fat passar inte.
Undrar om den rör sig eller lyser eller så när man pluggar in, det brukar dom göra.



Sen satt vi i evigheter hos Docomo.. är så trött på att internet på min mobil inte fungerar.
Nu tänker jag absolut inte ge mig förrän dom går med på att avsluta kontraktet jag skrev
under för mindre än 2 månader sen och låta mig byta till Mopera eller vad sjutton det nu
heter istället.. just nu har jag en mini router i fickan hela tiden men den fungerar inte.

Jag var rätt hård mot tjejen som jobbade där och hon kunde klart se att jag hela tiden
måste springa till Docomo för att få igång internet, så kanske har jag lite tur att Docomo
i alla fall tar halva straffavgiften för ett kontrakt som avslutas i förtid.. vi får se.

Nu hoppas jag bara att Yuji får igång TVn.. verkar lite som att våran byggnad än inte har
fått digital TV och Torne för PS3 är helt digitalt.
I sånna fall får vi slå en plingeling till han som äger huset och höra efter.
Hela Japan kommer att byta TV nät rätt snart i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Sofia

SV: Oj, så det blir till att be mamma skicka byxor isåfall, om byxorna t.o.m är små för dig som är så kort! (a) Det finns inte svenska affärer såsom H&M och liknande som faktiskt har större storlekar då?



Har en fråga om CSN oxå. Fick du låna pengar till skolavgiften (vilken brukar ligga på ca 50 000kr)? Jag har fått för mig att man måste betala den ur egen ficka, och då kommer jag aldrig kunna ta mig till Japan tror jag.

2010-09-26 @ 13:26:18
URL: http://sofiaostlund.webblogg.se/
Postat av: Sofia

SV: Nej, jag är inte direkt liten... Smal, men stora kroppsdelar ändå om du förstår. Får väl se hur man löser det när man väl är där! :) Jag får väl gå på oversize-affärer-jakt, hihi.



Åh, vad bra att det går att söka lån för skolkostnaden... Lättad jag blev. Plötsligt blev allting med Japanresa mycket ljusare! Jag skriver igen om jag har fler frågor ;)

2010-09-26 @ 14:17:20
URL: http://sofiaostlund.webblogg.se/
Postat av: Elin

Oooooh!!!



vill ha



det är farligt att följa din blogg.... man kommer bara på mer saker som man vill ha!



Btw, hur går det med jobbet på McDonnalds?

2010-09-26 @ 14:42:12
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Yao

kul att se att man fortfarande kan köpa lite gamlare konsoller. Här i sverige är det bara nytt som gäller.

2010-09-27 @ 11:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0