Seg dag


Yuji är fortfarande inte hemma från jobbet än.
Typiskt just idag när jag har så otroligt tråkigt trots att jag varit aktiv hela dagen
så jag egentligen borde vara trött, har tom kört ett Shred pass med Jillian Michaels.
Här jobbar män mycket och som fru är man ofta ensam, i början när jag träffade Yuji
och vi flyttade ihop så var det rätt så ensamt men nu har man vant sig.
Det ryktas om att det är en av anledningarna till att det föds så få barn i Japan
(det är ett rätt stort problem, tvärtemot Kina) det är ju lite svårt att göra barn när mannen 
aldrig är hemma!



Jag har vänt upp och ner på spisen och städat, jag är så paranoid med kackelackor så
jag gör det minst en gång i veckan.
När vi flyttade in så var spis platsen helt tom så vi fick ta med oss egen spis (det är jättevanligt)
så den står liksom lös, det blir jättesmutsigt och oljigt runt och under den på en gång.
Usch!



Precis som förra året när Heartgold/Soulsilver kom så köpte jag Pokefan idag.
Jag brukar vanligtvis inte läsa den men det är kul varje gång ett nytt spel kommer ut!



PSSST:
Det finns en bröllops kategori för dom som vill se lite bröllops bilder,
på bloggen finns dock bara bilder från det svenska bröllopet.
Men vi hade inget traditionellt japanskt bröllop.


Kommentarer
Postat av: Kaj

Kul :) den kategorin ska jag kolla in :)

2010-09-22 @ 16:11:34
URL: http://kajsworld.wordpress.com/
Postat av: Elin

Haha jo man har hört att det inte är så mkt sexuelt i japan, och därför blir det inga barn... Synd.



Jag vill ha det pokemon spelet!! Grr snor ditt :) Försöker hitta det men får nog vänta till lönen eller något. Du vet ingen bra sida man kan köpa japanska spel där frakten/tull inte blir så mkt?



2010-09-22 @ 16:31:45
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Dixi Wonderland

Åhh när jag skrev min fråga om bröllopet så sa något i mig att jag skulle kolla runt innan men jag va lite lat xD



Jag hade älskat att vara hemmafru, det känns som att du pluggar väldigt mycket? Hinner ni gå ut och njuta av självaste Japan?



Sen undrar jag lite om samurajer. Finns de fortfarande i japan? Och är de japanska filmstjärnorna superstars typ som dom i Hollywood?



Förlåt för alla frågorna, du behöver inte svara ofc <(^__^)>

2010-09-22 @ 17:05:35
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: Fredrik

Jo för det finns tydligen ingen betygsplan eller något med det? Jag vet faktiskt inte.



Va är den beställd? Hur mycket kostade det? :)

Åh jag har alla Luxrays utvecklingar, en av de finare pokémons.



Jag har aldrig förstått mig på så mycket med breeding. Ända gången jag "breedar" mina pokémon är när jag har en ovanlig pokémon och vill ha mer av den.



Jag försöker hitta alla i National Dex men jag vill ändå ha alla pokémons i datan.



Fast jag gjorde ett jätte misstag i SS. Jag hade min Typhlosion (detta var när jag skulle utmana eliten) så använde jag jätte många rare candies på honom. Och det var ju inte fören veckor senare jag fick reda på att de gjorde så han fick lägre attacker etc.

Men jag lär mig fortfarande, du kanske kan hjälpa mig med vissa saker? :)



Som Kyogre tex. hur fångade du honom? Klarar inte av det.

2010-09-22 @ 17:07:47
URL: http://ordinarpojke.webblogg.se/
Postat av: TikkTakk

Pokemon SoulSilver in my <3



Ville bara berätta att ända sedan jag hittade din blogg på blogg.se's startsida så har jag stalkat den lite jätte mycket, haha :) Äntligen en person som bloggar mycket om pokémon och japan! Keep it up!



En liten fråga också, vilka är dina favorit pokémons? :3



/

TikkTakk, digital mangatecknare!

2010-09-22 @ 19:30:59
URL: http://tikktakk.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hejsan!

Jag har varit i Japan, var där i början av april i år faktiskt. Hur som helst, det är en sak jag undrar. Dom här mobilerna som exakt ALLA har, stor skärm och stor knappsats osv, hur fungerar den egentligen? Såg att du hade med den i en film om ''din dag'' någon gång i oktober. Skulle inte du kunna förklara det? Den ser ju helt omöjlig ut! Man förstår liksom ingenting av den, så det skulle vara intressant att se hur den fungerar. Hoppas du förstår vad jag menar ^_^



Btw så ÄLSKAR jag Japan och är extremt avundsjuk på dig som bor där, haha. Men en dag är det min tur att flytta dit också! :'D

2010-09-22 @ 19:48:43
Postat av: victoria

Sv: Mjo, jag vet lite hur det känns. Jag gjorde ett utbyte i början av året där jag fick bo hos en fransk familj. Det var verkligen hemskt de allra första dagarna. Jag förstod inte så mycket franska och vi kunde inte kommunicera så bra vilket var pinsamt haha. Precis som du pekade jag på saker, fast jag kände mig så dum.

Kan inte ens förestämma mig hur det är att Bosätta sig i ett främmande land :O

2010-09-22 @ 19:51:00
URL: http://accordingtomoi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0