Stämpel istället för underskrift

Jag har sprungit lite ärenden idag, typ toapapper och annat kul, så köpte jag äntligen
en ordentlig hylsa till min hanko som hittills legat i den vi fick gratis med bröllops tidningen
för typ ett år sedan..

Det finns tre olika sorters hanko och den jag pratar om nu är för bankärenden och liknande.
Den har mitt namn (efternamn) inristad i kanji för hand av en hanko-makare så det finns bara
en som ser exakt ut som min och den har jag registrerat som min underskrift.
Jag skriver alltså inte under några papper med penna och signatur.

De andra två hanko som finns är för att skriva under småsaker som paket som levereras osv
dom kan man köpa i 100 yen shoppen och spelar ingen roll om dom är massproducerade.
Den mest hardcore används endast för t ex huslån och sånt och ska helst förvaras inlåst.


Jag tycker fortfarande att det är lite halvskumt att stämplar skulle vara lika säkert som
någons handstil men om ett helt land använder det så måste det väl fungera?

Kommentarer
Postat av: Dixi Wonderland

HAHAHAH fan va sjukt xD

Men du måste fråga, har du bilder från erat bröllop uppe på bloggen? Skulle vara super kul att få se men ah alla vill ju inte dela med sig av den speciella dagen så att säga :P

2010-09-22 @ 09:59:31
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: lovisa

coolt!

2010-09-22 @ 10:12:33
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥

Jag hade också velat se bilder från bröllopet :)

2010-09-22 @ 12:19:01
URL: http://stjernfalls.blogg.se/
Postat av: Anna

Låter lite opersonligt :P

2010-09-23 @ 19:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0