Spraymåla köket med soya.

Nu har jag fått iordning lite middag, t om en soppa som jag ville ha.
Efter ungefär 3 små PMS utbrott för mig själv här i köket så väntar jag bara på att Yuji ska komma hem.

Jag lyckades riva ner hela hyllan när jag letade efter buljong och tappa både salt och peppar
kar i soppan och hälla soya sås över hela benet, golvet och spisen.
Sånt som förgyller ens vardag, finns inget så kul som att skrubba köket.
Här är en bild som förklarar händelse förloppet:



BROTT PÅ TV!



Nu är jag helt fast framför TVn där dom visar brott special.. det är jag verkligen en sucker för.
Jag älskar alla dokumentärer om brott, oavsett svenskt, engelskt eller japanskt.
Så det är nog ännu en sak jag saknar med Sverige - TV4 FAKTA.

Jag har också sett en 15 min special om hur man tvättar ris.. hm.


Kommentarer
Postat av: Dixi Wonderland

Svar: Du är så himla gullig som alltid svarar! Det uppskattas super mycket :D Men vad använder dom som sås om dom inte har tex grädde, cream fresh? För att använda solja så blir de ju jätte starkt :P Eller dom kanske använder cocosmjölk?



Vad jag har förstått så är ju inte asiatisk mat som den man får i kinaresturangen. Åhh jag måste åka till asien och äta känner jag xD

2010-09-30 @ 13:41:24
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: Dixi Wonderland

Åhh jag hatar sånt när saker och ting bara går fel! fan va damp man får xD



Jag tycker det är as intressant att kolla på natur/djur program haha :P Men tycker även som du att de är kul att kolla på mord utredningar!

2010-09-30 @ 14:28:38
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: Elin

Jag saknar med tv4 fakta sedan jag flyttade hemmifrån, gud vilka bra program de har!~



Det verkar som du fått lite otur i köket, typiskt!!!~ Sådant händer när man minst vill alltså!

2010-09-30 @ 16:44:26
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Humle

Älskar din header! :)

2010-10-01 @ 14:30:04
URL: http://grux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0