Så var det JLPT dags.. tydligen!

Idag har jag plågats mig igenom en tråklektion och sedan varit iväg med Yuji till immigrations verket.
Nu äntligen har vi lämnat in bilder, ansökningar, telefonräkningar, skattepapper, anställningsbevis och
fan och hans moster så att jag kan bli beviljad "Spouse of Japanese citizen" eller "haiguusha" som det heter.
Oss utlänningar emellan säger mest kekkon visa.. men det heter inte så.



På vägen hem impuls köpte jag anmälningsblanketten till JLPT som är nu i december.
Det är så jag får saker att ske i mitt liv uppenbarligen.. helt på impuls.
Så nu har kanji böcker och grammatik böcker och allt annat KUL åkt fram på köksbordet
medan jag sitter med halsbränna och desperat försöker komma på ett sätt att memorera
de resterande 400 kanji som jag aldrig kommer att ha användning för.

Min positiva energi bara rinner över, inte sant?

(Man kan räkna JLPT2 som ett måste om man vill leva och arbeta i Japan)



Lite musik att sitta och gapa till.
Den spanska översättningen bjuder jag på, det är bra att vara lite mångkulturell.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Haha! Jag har blivit jätte morgonpigg den senaste tiden, jag som alltid har varit kvällsmänniska. :S

<3

2010-09-14 @ 16:25:37
URL: http://nogg.se/CeciliaC
Postat av: Elin

Oj jag önskar dig lycka till med pluggandet! :D



Impuslivitet kan vara bra! Men det beror på situationen.

2010-09-14 @ 21:15:00
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Marieh

Ny på bloggen och måste säga att det är roligt att se hur allt fungerar i Japan!

2010-09-17 @ 17:05:06
URL: http://mariehsvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0