Ris och misooo



Jag kom precis hem efter att ha veckohandlat, det är så skönt nu när jag äntligen har fixat ett
kreditkort så jag kan handla utan att ha Yuji med mig precis överallt.
Att välja miso är ett stort projekt, det finns mer än en paste där ute och jag hade inte riktigt bestämt
mig för vilken som var våran än, vad som är våran "family taste" (det ultimata målet för en fru
att skapa familjens miso som har sin speciella smak så hennes son kan gnälla på sin framtida
fru om att hennes miso soppa inte smakar som mammas).

Men nu känns det som om jag valt eftersom jag köpte samma som förra gången!



Vad man äter i Japan.
Att bära på 5kg ris är som att bära på en bebis, inte konstigt att man går runt med den på höften
av ren kvinnlig moders instinkt, haha.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Mums xD

2010-09-24 @ 18:28:31
Postat av: Panda

Det där med misosoppan känns lite som med Sveriges köttbullar. Ska man börja göra köttbullar själv så duger inte Mamma Scans utan man ska göra egna med lök och alla konstiga grejer, bara för att det ska smaka precis som mammas :P



Kram från Panda

2010-09-24 @ 23:40:06
URL: http://lifethatslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0