Konyakuuu snack : D

Idag har jag varit sjuk 
När jag vaknade imorse, eller rättare sagt Yuji väckte mig, så kunde jag knappt få upp
ögonen tack vare den infektion som verkar vare någon slags package deal med förkylningen.
Yuji fick i mig en alvedon sen sov jag till halv 4 på eftermiddagen...

Men tiden står tyvärr inte still för att man mår som en död kratta och jag gav mig ut för att fixa några små 
ärenden och handla lite snacks till veckan, stabil som jag var så vinglade jag runt som en full anka
på min cykel och höll på att köra rätt upp i arslet på en Yakuza bil, en dag kommer jag ha ihjäl
mig själv på den där nedrans cykeln 



Men jag hittade det jag skulle ha!
Billigt var det också så jag köpte hela tre påsar med konyaku jelly snacks, två persika
och en äpple, det är så gott att äta fryst och så är det nog det nyttigaste man kan trycka i sig.
Dom är så himla krångliga att få tag på nu för tiden, jag misstänker att det är barn och gamla som
satt dom i halsen (nu finns tydliga varningar tryckta på påsen) och att det är därför dom slutat
säljas i matbutikerna.. men jag vet inte säkert.

(ps: konyaku har ingenting med alkohol att göra utan är som en fastare gele som görs utav konjak
plantan och används väldigt mycket i japansk matlagning, på engelska heter det oftast devil's tongue)


Jag köpt också ett 30 pack Umai sticks för nästan inga pengar alls som Yuji bävade sig över när han kom hem.
"Vaaar du tvungen att köpa sånna, det är ju livsfarligt.. bluuh jag kommer bli så tjock!"
Han har en poäng, dom är asgoda.


Mata ashita - Ses imorgon!

Kommentarer
Postat av: Valeria

Åh, då ska jag väl njuta av det här så jag inte saknar det för mycket sen ^^

Men jag hoppas att det blir bra! De kan väl redigera? haha ^^

2010-09-07 @ 20:19:09
URL: http://kiwistyle.blogg.se/
Postat av: Annika

Det låter riktigt spännande :)

2010-09-08 @ 13:36:13
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Adara - teckningar, foton, drömmar

Shit vad cool blogg du har! :D Den är ju hur intressant som helst!

Jag älskar verkligen japan. Hade en brevvän där i två år som skickade en massa japanska saker hela tiden. <3

2010-09-17 @ 19:07:18
URL: http://adara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0