Dålig ADD dag.

Jag har en rätt dålig dag idag ADD mässigt, jag gick och la mig alldeles för sent och då blir det oftast så.
Det positiva är att jag har min mobil som alltid har koll på mig även dagar som denna när jag sitter i
ett grått moln och knappt kommer ihåg att äta.



En dålig dag för mig är att jag inte kan göra något, jag kommer liksom aldrig igång.
Min mobil ringer och blinkar och viftar för allt viktigt som jag måste göra och det är
max 3 saker per dag, det är det systemet som Yuji kör med mig och det fungerar rätt bra.
Idag ska jag betala pensionen, det är allt, har inte riktigt kommit dit än men det ska nog gå.

5 värsta sakerna med min ADD:

1. Jag kan fokusera på något i typ 3 minuter sen är det tråkigt.
2. Jag kan aldrig avsluta något, exempel: min blogg har lite småplock kvar som skulle ta 30 min.
3. Jag kan inte sova naturligt utan måste alltid ha mediciner annars är jag igång hela natten!
4. Jag gör alltid sjuttioelva saker samtidigt och inget blir klart.
5. Noll tidsuppfattning! Kan inte räkna ut tid, estimera tid, komma tid, känna av tid, inget med tid.

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, det där med tid alltså.

Jag tror jag vet hur det känns, eftersom jag har dyskalkyli. Klockan är min värsta fiende.



Sen måste jag bara tillägga att du har en helt underbar blogg! Ja, helt fantastiskt faktiskt!♥

2010-10-04 @ 12:46:11
URL: http://kayuki.blogg.se/
Postat av: Dixi Wonderland

Det som måste vara de värta med din sjukdom är väl att du just vet varför du tröttnar osv men ändå inte kan göra något åt de :/

2010-10-04 @ 14:19:49
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: Ida

Jag fick diagnosen ADHD för lite drygt två år sedan men jag känner lite ADD-vibbar också, jag vänder allt mer inåt än utåt. Så jag känner igen det du skriver. Jag har väldigt svårt att somna på kvällarna/nätterna och kör på sömntabletter för att safe:a. Fast det får man ju inte ta varje kväll, max tio dar i rad lixom. De senaste nätterna har jag somnat 5 på morgonen (och därav inte ALLS på natten).. men har försökt vända tillbaka dygnet lite men det är svårt.

2010-10-08 @ 21:40:58
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: R i i Z E N

Känner igen mig precis, fått diagnosen lite ADHD och ADD (mest ADD) och jag tycker ADD är det mest dramatiska/jobbigaste..



Jag måste med ta medicin "Melatonin" för att kunna sova på natten, annars så är jag vaken från natten till morgonen. (som nu ^^')

2010-10-21 @ 04:30:12
URL: http://sweetroses.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Jag äter ritalin och det gör även tre av mina barn, eller en av dem övriga två äter andra. För mig är ritalin skillnaden mellan att kunna jobba eller inte jobba. Nu skall jag ha barn igen så nu äter jag inte. Jag kommer bli sjukskriven från årsskiftet för att inte bränna skepp på jobbet. Orkar inte med stor familj, jobb och allt annat utan mediciner längre. Som tur är så är det ju bara tillfälligt.

Lycka till med din medicinering!

Frga gärna om du undrar något. Har ganska mycket kunskaper och erfarenheter om ADHD :-)

2010-12-25 @ 18:52:06
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0