Hemma från middan!





Nu har vi precis kommit hem från restaurangen, kocken var inte ens där!?
Men maten var god, vi åt en massa och lyckades komma upp i 26 000 yen på 4 pers!
Det var en jätte mysig restaurang men det visade sig var alldeles för mörkt, varje bild jag tog
blev som ovan och den har jag ändå ljusat upp i Photoshop.



På vägen hem så gick vi förbi Shibuya så jag passade på att köpa en Coconut Tapioka från First Kitchen.
KOnstigt nog var jag inte speciellt mätt från middagen, tror det beror på att jag mest åt ost, bröd och olivolja.
Tapioka är bäst på First Kitchen för dom är floats, alltså får man mjukglass på toppen!
Jag har tidigare försökt snacka mig ur att få en massa is i drickan men tydligen är det så dom håller glassen
flytande så det gick ICKE!

Kommentarer
Postat av: Linn

Mm, det är svårt att fota på restauranger. Jag tycker ofta det brukar vara dåligt ljus på sånna. Men att man inte blir så mätt på bröd och ost och sånt är förståeligt. Det är underbart gott dock, men mättnaden håller sig inte så länge.

Tapiokan ser god ut! :D

2010-10-11 @ 17:37:35
URL: http://imturningjapanese.blogg.se/
Postat av: Dixi Wonderland

Något som jag skulle önska är om du kunde förklara lite kort vad olika saker är betyder när du skriver dina inlägg. Tex 26.000 yen så har jag ingen aning om hur mycket de är i svenska kr tex. Ett litet önskemål men självklart inget som du behöver göra (=

2010-10-11 @ 18:52:43
URL: http://dixiwonderland.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0