Game Boy Pocket Camera!



CHU!
Lite av mitt nya boom!
Någon som kan gissa kanske vad?

Inte riktigt min man, han är inte så pjåkig men han har jag ju haft ett tag nu.



Tjejkvällen i fredags:



Visste ni att det faktiskt är Game Freak som står för Gameboys PocketCamera?
Game Freak är samma företag som gjort och gör Pokemon, det är inte Nintendo.
Efter Game Boy Pocket Camera så är det DSi och senare handhållna konsoller som har kamera.
Givetvis är dom aningen bättre än Pocket Camera som använde samma färg skala som Game Boy!

Kameran som DSi har kan nog för en del vara själva pushen i vilket DS dom ska välja, självklart
är det den nyaste som är lättast att få tag på men det finns en del smådetaljer som skiljer alla
Nintendo Dual Screen(s) från varandra.. anledningen till att jag inte "bytt upp mig" från mitt DS lite
är för att varken DSi eller DSiLL tar Game Boy Advance spel som för mig är lite ett måste!
(Trots att jag äger ett Game Boy Advance och Game Boy Advance SP).

En negativ sak med DS Lite är att volym knappen är mer en "bar" som man trycker åt sidan för att höja
och sänka, den sitter på framsidan som är närmast kroppen så alltid när jag åker tåg under Rush hour
så lyckas jag höja till max och med min ipod så hör jag inte hur Pokemons battle theme bara dånar
över hela tunnelbanevagnen.

Next ska jag i februari köpa nya Nintendo 3DS och då läggs min Lite på hyllan.

Kommentarer
Postat av: I think I'm turning Japanese

Oj, vilka roliga bilder! :D



Jag förstår precis vad du menar med volymknappar som är sådär. Jag hade en sån "bar" på min gamla mp3 sperlare, men där var problemet snare att jag plötsligt kunde få riktigt hög volym i mina egna lurar så öronen nästan dog. haha ^^

2010-10-12 @ 20:14:01
URL: http://imturningjapanese.blogg.se/
Postat av: elin

Gameboy pocket var mitt första game boy!! nostalgi <3



bilderna var jättesöta, speciellt "chuuuu~" bilden!!

2010-10-12 @ 20:38:50
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Carol

Awwww bilden blev ju bra :D gulligt :)

söta bilder :)

2010-10-14 @ 04:03:08
URL: http://dustbunnyheaven.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0