Gaaah slut på vita piller!



Jag upptäckte precis att jag räknat helt fel däremed sagt helt fel till läkaren och mina
mood stabalizers tog slut igår så jag måste till apoteket imorgon.
Hur stor är chansen att det kommer hända? Ungefär noll.

Nu låter mood stabalizers som om jag är värsta hysteri tanten som måste stabiliseras här hemma
men så hemskt är det inte, utan som ett litet extra gottigott gott i gottepåsen som är ADD så
behöver jag lite hjälp med att hålla humöret i schack, det som händer annars är att eftersom jag
inte riktigt får några belönings signaler från hjärnan (som man bl a får vid motivation) så blir
jag lätt lite nedstämd och rastlös, tycker att det mesta är väldigt tråkigt och tappar ambition.
Det är inte kul att må så.
Det är en jätteliten dos jag får på 200mg, vanligast medicineringsdosen ligger på 1200mg.

Förutom mood stabalizers (som inte är anti depressiva) tar jag även 7st omega-3 (DHA som det
heter annars) om dagen och även 10mg (snälla) sömntabletter för att kunna sova.
Det är faktiskt en helt underbar mix som min fantastiska läkare fixat ihop åt mig undertiden
Japan lagligt inte kan ge mig några ADD mediciner alls.



Jag har fått några kommentarer men även mail om min ADD och tänkte lägga lite mer tid
på att skriva om den ibland, det känns som en viktig del i mitt erkännande och accepterande också
precis som det säkert finns andra som lider själva eller bara är nyfikna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad är det för mood stabalizers du äter?

2010-10-02 @ 19:38:00
Postat av: Elin

Oh har inte hört om det innan men skönt att du kan balansera upp det bra ändå! Allt beror ju på hur man hanskas med det! Gött!

2010-10-03 @ 00:04:07
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Dixi Wonderland

Det är så otroligt bra att du är öppen med detta då du kan hjälpa andra som kanske går igenom samma sak. Skit bra gjort av dig ;*

2010-10-03 @ 00:39:03
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: Mia Olsen - ätstörd {& påväg ur det}

Guuud så rolig/fin/snygg blogg du har!

Hoppas det där med pillerna löser sig och att du får/fått ha en riktigt härlig helg! :)

kram

2010-10-03 @ 01:01:23
URL: http://marslammet.blogg.se/
Postat av: Annicat

Det skulle vara jättebra om du skrev mer om det, hur det påverkar din vardag liksom. Som jag sa en annan gång så har jag själv misstänkt att jag har det, men jag vet inte om någon kan ta mig på allvar. Det är ju inte så vanligt bland äldre "barn" att ha ADD har jag läst.

Det var en läsare på min blogg som kommenterade ett av mina inlägg där jag skrev 7 sanningar om mig. Jag beskrev då bl a vilka problem jag har med min koncentration och mina impulser samt att jag blir trött av att jag inte kan hålla reda på en sak i taget under längre stunder. Hade inte hört talas om ADD innan hon sa att mitt beteende var ett symptom för det.

2010-10-03 @ 20:34:27
URL: http://mangaandart.blogg.se/
Postat av: Milla

tänkte fråga, hur fick du din add diagnosiserad? misstänker att jag har det och hade behövt hjälp av en läkare för att kunna fixa dagarna bättre...

2011-01-17 @ 10:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0