Lucky charms från tempel och shrines!

Jag hör från alla håll och kanter prat om snö i Sverige. HAHA säger jag. Jag avskyr snö, det är det värsta jag vet och varje år så njuter jag av underbara, snöfria Tokyo.



Jag har gått och plockat lite här hemma och plockade ihop från lite olika ställen i lägenheten mina "charms" från olika tempel och shrines i Japan, alla har jag och Yuji varit på och det har varit ett mysigt minne. De flesta av dom är bara för allmän lycka och välmående men den längst till höger är våran bröllops charm. Den ska ge tur till vårat äktenskap och den har jag i vårat sovrum. Egentligen ska båda två ha varsin och bära dom med sig efter att dom blivit välsignade men Yuji tycker mest det är skräp från Kina som säljs dyrt till folk på sightseeing.
Han har noll feeling för sånt här.

Dom kostar alltid 500 yen och finns för lycka i trafiken, vid sjukdom, inför test, allmänt, relationer och ibland för barn (när man vill ha barn, väntar barn har barn). Tror jag fått med alla, i alla fall dom jag själv sett!

500 yen är 43 svenska kronor.

Kommentarer
Postat av: elin

Vad fina! :) Det finns för all sorts lycka va? Som graviditet/skola/Jobb etc? Tycker det är en fin tanke faktiskt..!

2010-11-26 @ 16:20:38
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Annicat

Är det något i såna här charms eller är det bara tyg med text på?

2010-11-28 @ 23:59:01
URL: http://mangaandart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0