Tempura till lunch!



Yuji hämtade upp mig idag vid lunch och så åkte vi tillsammans till Kita Shinagawa för att äta på ett känt Tempura ställe så ligger där, Kita Shinagawa det är kanske 10 min från där vi bor med cykel och det var ett sånt mysigt litet ställe! I Japan är stökiga restauranger som den här bara ett tecken på att det är en god, speciell restaurang. 



Maten var inte för imponerande enligt mig, det var gott men inte så wow som jag hade förväntat mig, mison var också sisådär men det var ändå en mysig lunch!

Mannen som äger och lagar maten på den här restaurangen var fiskare innan Shinagawa förböjd fiske i hamnen för att vattnet på den tiden var väldigt skitigt och då valde han att starta den här restaurangen.


Kommentarer
Postat av: - Alexandra!

Jag bara önskar det fanns/att jag hittade ett ställe i Sverige som faktiskt gör RIKTIG japansk mat, som äts i Japan.



sv: Så lite så! Alltid kul med musiktips. :)

Låten jag vill komma åt är Aerosmiths "Walk This Way". I Volbeatlåten sjunger han både "Aerosmith" och "Walk This Way" i första versen, då förstod jag att det hela var meningen. ;)



ÅH, okej, det måste jag testa! Men kryddan då, eller finns det krydda i de från Blå Draken?

2010-11-11 @ 11:58:22
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0