Sjukt hektisk dag!

Jag har haft en hel hektisk dag, den har varit helt onådig. Började med att jag i vanlig ordning var uppe vid 7 och åt frukost med Yuji sen pysslade lite hemma innan jag begav mig till sjukhuset vid halv 10 tiden. Jag var framme vid Toranomon hospital vid tjugo över 10 och fick komma in till min läkare vid strax efter två. Det går verkligen influensa runt om när det är så mycket patienter på sjukhusen. Japan är duktiga på att vara snabba även på sjukhus.

Jag spelade in lite video på min telefon, så gott jag kunde i smyg, den kommer imorgon för dom som vill se hur ett japansk sjukhus ser ut!

Efter det hade jag strul med mobilen som inte vill ansluta sig till internet, vilken stress. Slutade med att jag stod och svår och spottade på Docomo personalen, lugnade mig, fick tag på Matilda och sen överöste personalen med mitt dåliga samvete för att jag bara gapat på dom.

Bästa Matilda hade med dip, mandelmassa och Pärlsocker till mig från sin snabba Sverige runda!
Hon är bäst!



Yuji kom sen hem tidigt för att åka med mig till Doktor nummer två (va kocko man känner sig) som lite halv skrämmer livet ur mig så jag ville helt enkelt inte åka själv. Innan åt vi middag på en mysig liten italiensk restaurang och lyckades slänga i oss nya McFlurry Chocolate Cake so smakade yuck. Det gick bra hos doktor två och det är bara goda nyheter där!

Mycket sjukhus på en dag, ingen fara jag mår bra, kommer skriva imorgon ett separat inlägg om allt som ändrats i min ADD värld så att det blir lite struktur på inläggen. Det här är tyvärr det enda inlägget för idag tack vare att mobilen banga ur och att sista läkartiden var kvart i 10 på kvällen, pust! Hoppas ni förlåter mig för det!

Tack alla så mycket för alla roliga, fina, intressanta osv kommentarer hela tiden. Det kommer att bli mer svarande av dom, jag lär känna så otroligt mycket najsa nya människor och det är otroligt roligt att ni tar er tid !

Kommentarer
Postat av: Rinda

Det är så sjukt roligt och intressant att få läsa om ditt liv i Japan! Vill verkligen bo där en dag.

Hoppas allt är bra med dig!

2010-11-29 @ 17:33:01
Postat av: Linn

Jag tycker det är roligt att läsa om din vardag, och jag borde bli bättre på att lämna kommentarer då jag inte alltid gör det (tyvärr). :)

Låter som du haft fullt upp idag, men tur ialf att det har gått bra :D

2010-11-29 @ 18:27:51
URL: http://imturningjapanese.blogg.se/
Postat av: Jannika

Lussekatter med mandelmassa i är ju gott också. Det borde du göra nästa gång det blir bullbak! :D

och hey, vad är chips utan dipp? ^^

2010-11-29 @ 22:36:08
URL: http://yanken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0