Slödag = titta på lägenheter!

Idag är det fredag så jag har ytterligare en vecka på mig att
hämta upp mitt nya visum på immigrationsverket så jag orkar inte idag.
Det är fantastiskt så lat och bekväm man blir när dom sätter en deadline.

Idag har jag istället tänkt att gå över till magasinet och få det gjort innan Yuji
kommer hem från jobbet och det är dags för middag.

Yuji är förflyttat till Tokyo från Kyoto under en 3 - 5 års period så att när vi
nu blir gifta i maj så är det hans företags skyldighet att vi får flytta till en 
lägenhet stor för oss båda och eventuell tillökning i familjen.
Det jag hoppas på är att Yujis chef ger oss en budget så vi kan välja själva!


Tatami golv är fortfarande vanligt i Japan.
Det är rätt ömtåligt och dyrt men mjukt att sitta på.
Jag vill helst undvika det helt och ha "flooring" i alla rum.


Den här lägenheten tycker jag är rena drömmen!
Ljus, fin, vitt, nyare kök, fräscha våtytor, en bred garderob.
Men den ligger inge vidare bra alls, lite åt fanders tyvärr.
Nog därför den fortfarande är ledig.


Kommentarer
Postat av: Miku

Hoppas ni inte får Tatami-golven då >_<

Vore ju inte så bra om ni fick tillökning - dom har ju en tendens att dunsa ner i golvet vid krypnings och gångs försök. Kanske inte världens bästa med ömtåligt golv ^^'

Vem tusan uppfanna nåt så korkat igentligen?

"Nej gå inte på golvet, det är så ömtåligt - gå på listerna istället."

2010-03-31 @ 12:46:49
URL: http://miku-san.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0