En dag på Shinagawa Immigration Bureau avklarad..

Idag har jag varit och haft kul på immigrations verket i Shinagawa..
När jag kom dit och hade alla papper i handen, som vanligt nervös för
att jag ska ha glömt något, så får jag min nummerlapp med 824.
Då var kölistan på 532 så det var ju bara och sätta sig ner och tycka synd om sig själv.

Men det gick ändå smidigt, jag hade alla papper och fick en fin stämpel i passet
så om ca 2 veckor får jag åka tillbaka och få det riktiga visumet iklistrat i passet.
Det kändes lite suck och stön att åka och böka och stressa över att förlänga mitt
student visum när jag om två månader ska gifta mig och sen ansöka om en annan
visum status men det är heller inte så bra att låta ett visum gå ut och sen bara ha turist.
Så det är helt enkelt shou ga nai.



Man får tyvärr inte ta kort inne i huset, jag som hade laddat kameran och allt
då jag tyckte ni skulle få följa med och lida med mig men.. that was a no-no.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0