Vägrar tvingas in i en women only tåg.

Från wikipedia

Idag har jag varit hos polisen i Akihabara för att anmäla en chikan som
hände mig i fredags när jag var i Akiba och väntade på Sam och lilla Alex.
Chikan är japanska för när en man taffsar på en kvinna, t ex tar henne på rumpan
eller brösten, oftast på tåg och det är inte lagligt i Japan.

Jag är jätteledsen för att det hände, det var första gången under mina 3 år här.
Det är inte mycket polisen kan göra nu såhär flera dagar efter men att inte anmäla
vore bara att gå emot alla tjejer tycker jag, jag vägrar behöva åka Women Only tåg.
Nu tack vare den där jäveln så går jag ständigt och stirrar mig över axeln.
Det som hände mig var inte på ett tåg dock utan i en retro spel affär när jag stod och 
tittade på Super Famicons och en man gick bakom mig och passade på.

Då visste jag inte vad det var som gällde men nu vet jag och vill säga till alla
de tjejer som är i Japan och kanske läser det här, om det händer så grip tag
i armen på honom och skrik "chikan chikan" då kommer folk runt att ingripa och
mannen tas till polisen (i vissa fall när japanska tjejer/kvinnor inte vill göra för stor
sak utav det hela kan dom begära en större summa pengar utav pervot istället
men jag personligen tycker man ska gå till polisen).

Kommentarer
Postat av: Guchie

SV: Ah de kan ja faktiskt tänka mig dom gör :) Men hmm.. nä ja vill nog ha en ändå :D



Btw. de du skrivit här.. fy farao! :O .. urk.. slå han på snoppen nästa ggn om de händer igen. Slå han från mig me. kramas .. Bra du polisanmälde! <3

2010-06-28 @ 18:00:31
URL: http://guchie.blogg.se/
Postat av: Beckie

Fy sjutton, det där lät riktigt obehagligt! :( Jag hade nog varit för chockad för att reagera just då, men efteråt hade jag nog ångrat att jag inte tagit tag i honom och skrikigt "Chikan!". Tur att det är olagligt alla fall, för sånt där ska man inte kunna komma undan med!



Som svar på de du skrev till mig;

Du får väldigt gärna visa mig till Pokémon Center när jag någon gång tar mig till Tokyo! =D Skulle vara hus skoj som helst~!

2010-06-28 @ 22:53:28
URL: http://beckie6.livejournal.com
Postat av: becka

fy! jag trodde de va något som bara hände i typ anime/manga serier.... trodde inte folk gjorde sånnt i "verkliga" livet O.O

2010-06-29 @ 09:18:04
URL: http://www.gepzy.livejornal.com
Postat av: Debbie

Usch! Fy fan vilket as! Förstår att du blev chockad dock och inte visste vad du skulle göra. 0o0

Bra att du inte slog honom iaf... även om man tycker att man borde få göra det när något äckel gör något sådant. Fast iof så är du väl japansk medborgare nu? Då blir du nog inte deporterad för en sådan sak. Men kanske anmäld iaf. Gaah, så sjukt att man kan bli det bara för att man försvarar sig!

2010-06-29 @ 13:37:24
Postat av: Panda

Det borde vara olagligt i fler länder. Det är inget vidare kul att någon okänd tafsar.



Kram från Panda ^_^

2010-06-29 @ 16:13:27
URL: http://lifethatslife.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det har jag råkat ut för här i sverige!!

Jag stod i kassan på Claes Olsson när jag kände att någon tog mig i baken...trodde först det var någon jag kände och när jag vänder mig om ser jag en äldre japansk affärsman.. jag blev helt paff!

Min kille stod en bit bort och fråga vad det var och jag fick bara fram 'han tog mig på baken!'.

Och vad otroligt förolämpad jag kände mig!

2010-06-30 @ 01:39:52
URL: http://mittmirakelevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0