Fredags kväll!

Ikväll har jag faktiskt bara degat och tittat på både Avatar
och massor med Unga Mödrar på Kanal 5, det var ju meningen att
Alex egentligen skulle komma över men det fick skjutas upp.
Om det är någon man måste dela sin man med i Japan så är det hans
jobb, det är ofta man sitter ensam hemma pga övertid och nomikai som det
heter när dom går ut efter jobbet och äter mat, dricker och har "möte".



Men jag har fått en massa gjort!
Jag har gjort den första regnbågen på Harvest Moon, sett Avatar, ringt passenheten och
pratat med flygbolaget, mailat med prästen, tittat på Unga Mödrar och betalat räkningar.
Det har blivit ordentligt varmt nu, jag tar tempen varje kväll innan jag går och sover (just nu
inte vanligtvis ; D) och den ligger på 37.5, det är en hel grad över min normala temperatur.
Det tar lite tid innan kropps termostaten ställer om sig, speciellt när AC i Japan (på tågen, i
skolan, i butiker etc) är så otroligt kall så man växlar mellan svett och gåshud konstant!


(Jag i skolan xP)

Nu ska jag i säng, imorgon är det skola igen.
Det är riktigt mycket att göra nu när vår skola fått ett bås på Tokyo Game Show 2010.
Projekt som blir ordentliga och klara kommer att visas upp där.
Det är liiite nervöst och vi får se, vi är inte så många andra års elever i programmerings
klassen utan det är mest sempais*.

* En sempai är någon som egentligen är äldre än dig men i skolan så säger vi det till
någon som är i högre klass än en själv. Den som är lägre kallas kouhai.
Det är naaajs att vara sempai, hihi.



Kommentarer
Postat av: Debbie

Åh, har du skoluniform alltså? ^^ Trodde man bara hade det i "highschool" typ. Vill också ha. :p Tror sverige skulle må gott av lite skoluniformer, hehe. :)

2010-06-11 @ 22:18:59
Postat av: Beckie

Oj, det där ser ju ut att vara Haruhi's skoluniform. o_o (Har en sådan cosplya-kostym, hehe)

2010-06-12 @ 17:20:28
URL: http://beckie6.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0