Spel och anime och språk



Jag spelar just nu Yoshis rörelse sensor spel till GBA och tycker det är bäst.
Sen att de stackars medpassagerarna på Yamanote kanske inte tycker att mitt
viftandes, vridandes och skakandes precis bredvid dom är sådär "wow vilket bra påhitt
nintendo" så tycker jag det är askul med lite annorlunda utmaning!
Riktigt kul för dom som gillar lite Super Mario, Kurby etc... spelkassetten har en
rörelsedetektor och märker hur du swingar och viftar och flaxar med din konsoll!



Nu tittar jag på Pokemon för att gå och lägga mig.
Det har blivit strikt här hemma att nu ska vi börja få in vanan med japanska
som vårat familje språk (istället för någon skum japansk, svensk engelsk mix som vi kör med nu)
så då ska allt mitt nenne krimskrams vara japanskt t om Kalle Anka fick ställa om rösten.
Nu är det dags för mig att få ett ordentligt första språk eftersom jag varken pratar svenska eller
engelska ordentligt längre : (


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0