Månades nya craving verkar vara nitamago..



Jag fick ett sånt himla sug idag efter chinese tea egg så jag satte igång direkt när jag
kom med att göra alla måndags sysslor i mat väg eftersom jag ändå inte kunde släppa äggen.



Jag har gjort kinpira gobo (vänster), inlagd gurka och selleri (höger), nitamago och mugi tea.
Nu är Nitamago inte riktigt samma sak som chinese tea egg men jag hoppas på att
det kommer gå lika bra eftersom det är lite lättare att laga, vi har alla ingredienser för det
alltid hemma medan jag har noll koll på kinesiska ingredienser.
Måste egentligen koka ris men jag chansar och tar en liten catnap och hoppas
att jag inte vaknar för sent, hah!

Kommentarer
Postat av: Panda

Det ser smaskens ut.



Kram från Panda

2010-06-14 @ 10:55:05
URL: http://lifethatslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0