Mitt första spel

Jag har inte skrivit om det innan på bloggen men hela den här terminen
så har vi varit jätte upptagna med projekt i skolan, i team har vi fått i uppgift
att göra våra egna spel från start till slut, grafik, sound, programmering, allt.
I mina programmerings klassen går det mest sempai (3 års och 4 års elever) så
det ska bland annat bidra till deras portfolios eftersom dom går ut nu snart.
Jag var i ett team först men det gick inge bra och min lärare sa åt mig att jobba själv.
Det har varit så körigt, det är det som har tagit den mesta av min tid nu.
T om mitt bröllop har kommit i andra hand men det har "paid off" och det ser ut som att
jag kommer möta min deadline om att ha det mesta av programmeringen klar tills
nästa vecka då sommarlovet börjar och jag åker till Sverige (då har jag inga lärare, panik!).

Jag har outsourcat allt, bl a så gör Yuji all musik till spelet och jag har lämnat det som jag
förhoppningsvis är bra på till mig, projektledningen och story writing.
Allt ska vara klart i mitten av september.



I could call you out and complain the rain has worsened,
but it's that much better if I did it all in person.



Kommentarer
Postat av: Johan

Vad ska spelet handla om? :)

2010-07-06 @ 18:32:05
URL: http://jayb.blogg.se/
Postat av: Jojo

Shit, låter som en HEL del jobb!!

Men du klarar det och de blir nog superbra :) :)

2010-07-06 @ 21:52:36
URL: http://jojoaug.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0