Pust måndag!



Idag fick jag krupp på den tråkiga, plastiga, dåligt belysta blä toaletten som
alltid verkar förfölja mig vart jag än flyttar i det här landet.
Så jag tog väskan och åkte ut och köpte lite små saker för att piffa upp det.
Nu känns det mycket bättre, vill bara ha upp något på väggen så den inte är så vit.



Idag gjorde jag gratan till middag som är som en lasange fast utan det vi är
vana vid, oftast är det med makaroner och räkor, makaroner och kyckling.
Jag hade i kyckling, makaroner, potatis, äggplanta och paprika för man kan aldrig få
för mycket av ingredienser i gratan tycker jag, som sås kan man ha vanlig Heinz 
white sauce eller göra egen om man känner sig väldigt ambitiös!



Nu är jag också klar att åka till Sverige!
Jag var i fredags och flyttade över mitt visum till mitt nya pass (visum till höger)
och köpte ett re-entry permit så dom inte tar mitt älskade visum ifrån mig när jag åker.
Mitt visum gäller i 2 år och 3 månader vilket är varför jag inte orkat byta till
haiguusha som det heter men jag måste ta och göra det när jag kommer hem xP
Många tror att jag är japansk medborgare för att jag är gift men så är det inte, jag
har fortfarande visum och kommer behöva det i minst 5 år till.
Puh, kan inte Japan bara haka på i EU?

Kommentarer
Postat av: Neko

Mehe, drygt att man måste fippla med visum fast man är gift med någon som bor i landet. Jag blev rätt förvirrad nu faktiskt! Kan det bli så att du inte får stanna kvar? :/

2010-07-12 @ 18:23:39
URL: http://konekos.wordpress.com
Postat av: Neko

Det jag glömde säga var att din toalett ser riktigt mysig ut för att vara så liten! ^__^

2010-07-12 @ 18:34:35
URL: http://konekos.wordpress.com
Postat av: Elin

Riktigt fin toan blev, mycket trevligare :)

Åh, vad jobbig det där med visum och allt låter >.<

2010-07-12 @ 20:45:17
URL: http://iwearahalo.blogg.se/
Postat av: becka

haha... jag trodde att de va så, gift dej med någon så får du stanna :P så e det ju i alla filmer ;)

2010-07-13 @ 09:24:17
URL: http://gepzy.livejournal.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0