Lite plick och plock från våran lördag!



Nu tar futonen och täckena i stort sett ingen plats alls, det är grymt smidigt.
Påsarna finns i alla storlekar och allt man för är att sticka in dammsugarslangen
och suga ut all luft, sen försluta med en liten platsplupp som man får med!

Jag har fått allt gjort idag som jag velat, städat så att fingrarna blivit alldeles lena
känns som jag inte har några fingeravtryck just nu.
Yuji satte jag på soffan, han är bara i vägen när jag ska städa.



Till middag köpte jag igår ett stort pack med "squid" som jag inte vet vad det heter på svenska.
Det slutade med att jag friterade räkor, grön paprika och äggplanta också.
Det är så grymt gott men tror jag åt lite för mycket, mår lite smått illa, haha.



Efter middagen cyklade vi till Tsutaya eftersom dom hade halva priset på hyrvideo idag.
Då såg vi Millenium bland hyllorna, den har gått på bio här borta också det är lite kul!
Vi har sett alla filmerna redan (jag har läst böckerna också) och Yuji diggade dom stenhårt.



På vägen hem stannade vi vid 7eleven och köpte snacks till filmen imorgon!
Dom säljer gympa påsar med Pokemon på fylld med godis och snacks och den här
gången hade dom bara en massa goda saker.
Ostbågar, vindruva gummi, jordgubbschoklad, cola klubba som man doppar i pop rocks..
Imorgon ska vi se nya filmen, vi tänkte gå på klockan 2 visningen i Kawasaki där
vi såg förra filmen förra året runt samma tid, jag är så spänd!

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Ja, det finns ju kortare strumpor t.ex. som man kan ha i sommarskor så de inte sticker upp ovanför kanten, men de är inte vidare snygga om man säger så. Ungefär som vanliga.

Ja, något sådant kan man ju göra! :D Lim har jag ju lite grann hemma, så det får bli pysseldags snart.



Tänkte väl det. Har också hört att japanerna inte är så bra på engelska. Men tog det lång tid innan du lärde dig??

2010-07-10 @ 18:12:00
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: becka

svar: squid = bläckfisk ^^



ok :) du bodde i typ stockholm va?

Ja, jag har sommarlov, nu och typ 1,5 månad till :D



Ja, jag vet... länken som jag skrivet funkar inte alltid tillbaka till bloggen :/

2010-07-10 @ 18:43:20
URL: http://www.gepzy.livejornal.com
Postat av: becka

2010-07-10 @ 18:44:53
URL: http://gepzy.livejournal.com/
Postat av: becka

svar:

jag tror inte att man gör någon skillnad på det i sverige O.o



ja, jag har redan varit ledig i en månad! :D de började den 4/6 å jag tror inte att vi börjar förräns i slutet av augusti =)



Kul att du ska ha bröllopet nu, för det e verkligen bra väder i sverige nu, å hoppas att det är så när du ska gifta dej också =) Men när du e hemma så får du väl passa på å hälsa på släkten... du e väl inte hemma så ofta lr? har ju följt din blogg ett tag, så kommer ihåg att du va hemma förra sommaren ^^

2010-07-10 @ 19:10:29
URL: http://gepzy.livejournal.com/
Postat av: Angiechan

SV: Jo jag älskar också kina och har bara mellanlandat där och gått rund på flygplatsen och sånt men jag kan kinesiska och japanska ungefär lika mycket, och det är ju så mycket billigare att bo i kina men japan har ju dem här fina tatami husen som jag verkligen skulle vilja bo i.



Därför kan jag inte bestämma mig, har också hört att man ska vara beredd när man flyttar till japan, beredd på att jobba mycket, är det sant? Hur mycket brukar du jobba?

2010-07-10 @ 20:44:39
URL: http://angiechan.blogg.se/
Postat av: Jojo

Dom där påsarna är SÅÅÅ smidiga, jag köpte sånna på en marknad innan jag åkte till USA och packade bla vinterjackan i dom. LOVE them! :)



Oh ostbågar, sånna ska jag äta nu :)

2010-07-10 @ 22:21:18
URL: http://jojoaug.blogg.se/
Postat av: Joanna

oh bläckfisk är rätt gott faktiskt :D Jag åt rå bläckfisk här på nån sushibar, it was kindah tasty!

2010-07-11 @ 11:58:12
URL: http://meeoow.blogg.se/
Postat av: Thao

Du er heldig som bor i Japan >.>

2010-07-11 @ 15:33:30
URL: http://www.mitsuakira.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0