Flee market!

Jag vaknade precis efter att ha somnat på soffan efter middagen.
Man blir trött av att äta en stor vattenmelon formad isglass!



Idag har vi varit ute nästan hela dagen igen, det blev en massa handlande och
bäst idag var alla skålar (ris skålar, miso skålar, side dish skålar och tea cups)
som jag letat ett bra tag efter då vi har så otroligt få, finns aldrig några lediga när
vi ska äta japansk mat som vi gör någon/några gånger i veckan.
Det är riktigt knepigt att hitta några som ser okej ut, japaner brukar dessutom aldrig
verka ha en enda skål som matchar utan alla är olika, en färg för pappa, en för
mamma och så vidare, lite mer annorlunda från hur man gör i Sverige.
Allt fick vi för 600 yen (54 kr) (!)

Nu ska jag bara komma på det perfekta stället att ställa min lilla mini hylla, jag vet att
jag vill ha den i köket men vet än inte säkert vart eller vad jag vill ha i den men det är söt!
Den plus Yujis keramik gryta fick vi för lite under halva priset.

Jag lyckades också norpa åt mig ett par Ed Hardy tofflor, en Ed Hardy tshirt och en 
stor Kitson bag för toppen priser och allt var helt nytt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilka fynd ni gjorde =)) Verkligen udda att alla har olika färg på skålarna. Den enda likhet jag kan se är väl isf att man brukar ha sin speciella témugg men det är väl typ allt hihi =)



Jag diggar Ed hardy <3 Köpte en väska Ed Hardy by Christian Audigier. Jag bara älskar den.

2010-07-04 @ 20:55:18
URL: http://felicia07.blogg.se/
Postat av: Elin

Woah, sugee~ allt ser så fint ut! Nu längtar jag tills jag flyttar hemmifrån med! de små skålarna var jättefina.



Ha en bra dag!

2010-07-04 @ 21:16:03
Postat av: Debbie

Åh, ni måste tipsa om vart man ska handla sen för att få billiga saker. ;)

2010-07-05 @ 07:59:14
Postat av: Elin

Sv: Haha, ja :P Har du, så då finns det kvar några :O haha, youtubeklipp har en förmåga att försvinna ;P

Haha, oj, så lite!? Då känner jag mig lite bättre inför en framtida resa till Japan, hahahaha. XD



Härligt! Det är kul att hitta saker till lågt pris som man behöver/vill ha =)

2010-07-05 @ 22:36:14
URL: http://iwearahalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0