Vart i Tokyo jag bor.

Det är ofta jag får frågor VART i Tokyo som jag bor.
Jag har alltid haft tur och alltid bott i Tokyo, annars är
det vanligt att utlandsstudenter bor utanför Tokyo som t ex i
Saitama eller Chiba som ligger precis bredvid, men studerar här.
Det är t ex i Chiba som Tokyo Disney Land ligger, det ligger alltså
egentligen inte i Tokyo trots namnet.. men Chiba Disney Land det
klingar väl kanske inte lika mycket, hehe.


90% av mitt japanska liv har jag bott i Shinagawa-ku zutto issho - alltid tillsammans och jag älskar
att bo här, jag har även bott i Shinjuku-ku under ungefär ett halvår och Meguro-ku.



Det går att klicka så blir det större!


Jag har försökt att kladda ihop en liten karta men det kan nog bli lite rörigt
i alla fall för alla er som ännu inte varit här, Shinagawa ligger som en keystation
på Yamanote line och det finns ytterligare ett område under oss (Oota-ku) sen
efter det kommer Yokohama som också ligger utanför Tokyo.

Så fort man flyttar utanför Tokyo-to så sjunker hyrorna en hel del
på lägenheter med bättre standard, dock ökar såklart avgiften för lokal
trafiken, därför tycker jag inte riktigt det är värt att bo en - två timmars resväg
från Tokyos mitt (t ex Shibuya, Harajuku, Shinjuku och så vidare).
Men det får man såklart känna efter själv.




Kommentarer
Postat av: cassi

Hej!



Hur hittade du ditt universitet som och gick det bara att söka in där på våren?

Jag har försökt hitta lite olika universitet i japan ifall jag skulle vilja fortsätta där efter språkskolan, men jag vet inte om de har intagningar på hösten också eller om det bara är på våren..vet du något om det? :)

2010-01-24 @ 19:51:51
URL: http://cassiengstrom.blogg.se/
Postat av: miztha

vad cooolt :)

2010-01-25 @ 08:44:34
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0