Okonomiyaki och daifuku



Yukimi Daifuku har en ny season flavor som är Jordgubb och Yuji köpte med sig en hem igår 

Det är så sjuukt gott med daifuku och när det var en massa jordgubb - kan det bli bättre?
Originalet med vanlig vanilj glass och riskaka (mochi) är fortfarande bäst dock!

(Daifuku är bl a glass, man äter som efterrätt eller ja, vad man nu vill.
Det är glass med ett tunt lager mochi runt.)




Till middag fick jag för mig att göra okonomiyaki och stekte också like yakisoba 
Okonomiyaki är som en japansk omelett skulle man kunna säga där basen är 
smet och en massa kål, jag använde ett halvt huvud (ca 300g) till våra två stycken 
I våra här hemma hade jag även i mochi (riskaka)! 
Och jag lyckades faktiskt.. dom höll till och med sin runda form utan att gå sönder.

Nu är jag nog definitivt redo att bli en fru, hihi wara - skratt





Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

OMG! Jag ÄLSKAR mochi'sar med glass!!!!!! älskar älskar älskar! Synd att man typ bara får tag på dom i asien :/



Förresten, hoppas allt är bra, längesen vi snackades vid ^_^

2010-01-31 @ 21:12:26
URL: http://yannii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0