Visum säsong, pluuuuh.

Så jag har surfat runt lite på Shinagawas hemsida för att kolla lite andra papper som
ska lämnas in när vi gifter oss också och tyckte deras "benri gaido" var så himla söt!



Nu när det är visum förnyelse tider (om man nu kan säga så) så är det också
dags att samla ihop papper så på måndag blir det att springa till City Hall så man
inte står där tomhänt på Shinagawa Immigration Office och blir nekad förlängning.
Det blir ju bara jobbigt för alla.
I år måste jag även visa upp min NHI, National Health Insurance, eftersom Japan
sådär lite ninja vet att.. ja dom står för min sjuk- och tandvård.

När jag först kom till Japan fick jag 100% hjälp med allt som hade med visum
att göra, så bli inte skrämda och sen efter ett tag börjar man få koll på det hela själv.
Och det är faktiskt en upplevelse i sig att se statligt anställda beta sig igenom världens
absolut längsta kö på en kvart/tjugo minuter.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej! Lycka till med papprerna! Har ju själv sökt visum nyligen... anyway, kommer du få ha kvar ditt svenska medborgarskap efter giftemålet? hörde att Japan bara godkänner att man endast är "japan"? det var något jag hörde iaf, tacksam för svar!

2010-02-27 @ 20:30:21
URL: http://outthewindow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0