Nu har vi svarta Wii!!





Igår var vi på Sofmap och plockade upp ett Wii (plus Wii Fit plus med bräda då)
Jag är väldigt nöjd att vi väntade med Wii så det nu fanns gjort i svart.
Efter mycket research om Fit så var det enkelt att se att införskaffa en bräda att hoppa
på hemma blir 100% billigare än prisökningen som har skett på mitt gym (som jag vägrar betala).

Jag tror jag kommer smälla upp PS3:an på sitt stativ också och bara ställa dom bredivid
varandra, jag är ännu inte helt bestämd på det dock då PS3 är rätt ömtålig

Dock så stötte vi på ett rätt frustrerande problem när vi plockat upp Wii eftersom vi
inte har någon TV, vi använder en datormonitor istället och trots att den har HDMI,
så har självklart inte Wii det för.. vad ska Wii med det till?

Efter mycket hit och dit och tänkande och fixande så hörde vi helt enkelt med sofmap
killen som berättade att det bara fanns en väg att gå om vi ville spela Wii på våran monitor
och det var att köpa en switch som ställer om Wii:et till HDMI och dom hade just våran skärm
Man ska inte vara sån och man ska absolut inte vara bortskämd men både jag och Yuji kände
hur hela världen brakade samman när vi såg den patetiska ursäkt till wannabe Super Nintendo ala 1991
kvalitet som det var på den där skumma lilla 12 000 yens lådan man var tvungen att ha

Vi behöver en större (+ en till) skärm oavsett nu när vi gifter oss och med det flyttar till större
så det blir en ny monitor på minst 27 tum som har allt som man kan tänkas behöva för att
koppla in tvspel, bluray spelare, ljud, datorer, TV och fan och hans moster så är det fixat och klart.
Därför måste jag vänta ytterligare till helgen innan jag kan börja vifta runt här hemma, det kliar i fingrarna!






Kommentarer
Postat av: Cassie

har också wii fit plus :P det är skit roligt att spela man blir hooked på direkten :) och samtidigt förbränner man fett :D

2010-02-01 @ 16:08:04
URL: http://mamiichau.blogg.se/
Postat av: Debbie

Noo! Vad jobbigt! O_O Hoppas ni får igång det snart då.

2010-02-01 @ 17:15:13
Postat av: Lisse

Fan saaa kul!! jag forvantar mig att yuji tar nagra riktiga snyggingar (bilder) pa dig hoppandes!! Och forresten blir jag alldeles sadar pirrig fortfarande nar jag laser.. gifter oss.. Harligheter! men du SKYPE snarast.. nu ar de for lange sen!! Love!

2010-02-02 @ 12:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0