Hudprodukter i Japan.

Så har man precis tillfört huden det obligatoriska
kollagen som det är sån hysteri med just nu.
I Japan kan man dricka, äta, smörja, kladda.. ja säkert
t om gasa in kollagen i sig!



I Japan är tygmasken mest vanlig!
Det är alltså inte en kräm man smetar på utan som en tygmask som man
lägger ut i ansiktet och sen går runt med, personligen tycker jag det är enklare.



För ansiktet tycker jag nog bäst om Shiseidos Aqualabel, det är för lite yngre oftast och
har en helt okej prisklass (ca 2 000 yen per rengöringsprodukt) deras masker
ligger på runt 1 000 yen för 3 stycken, det räcker 1 - 1.5 veckor cirka för mig.



Något man får passa på är att se till att inte få med sig någon av
de "whitening" produkter som finns, alltså lotions, rengöringar och
masker som också har ämnen för att göra hyn vitare.

I Japan är det absolut inte inne att vara brun eftersom asiater redan är 
mörka i hyn, jag tycker det är jätteskönt för man slipper solhysterin som jag
inte gillar i Sverige men istället är det vit hysteri.. och jag tror inte jag kan bli mycket
vitare än den zombie hudfärg jag kör med nu...

Kommentarer
Postat av: becka

Hur mycket är 2 000 yen i svenska kr? ca....

2010-02-23 @ 18:42:34
URL: http://www.gepzy.livejornal.com
Postat av: Cassie

Sv:



Hejsan vännen :)



Hoppas att allt är bra med dig du får ursäkta mig men jag har varit så seg nu dom senaste dagarna :) de är därför svaret kommer lite sent hehe.



Jo jag mår bättre men lillen är förkyld och hostar :( och Kim Hostar så man tror att han ska kvävas :| och är ganska förkyld stackare..



jag gjorde ju de misstaget tränade när jag var sjuk och blev värre plus helt snurrig efteråt..:P



Händer det något roligt hos er i veckan )=)=)



Kramar

2010-02-23 @ 19:28:23
URL: http://mamiichau.blogg.se/
Postat av: Miriam

Jag använder en vitkräm i ansiktet, inte just av den anledningen att jag vill vara blek men jag får långvariga märken efter finnar och upplever att dom försvinner bättre och att jag dessutom för mycket mindre finnar!

Fast den är inte från Japan. ^^;



Är kollagen-hysterin berättigad?:)

2010-02-24 @ 00:09:27
URL: http://yamada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0