Hoppas att det börjar svenskar på min skola!

Jag har sån måndagsångest att jag fortfarande är vaken och
klockan är tio över två på natten...
För varje minut blir chansen bara mindre och mindre att jag kommer
infinna mig klockan nio imorgon i klassrummet för Spel plannering.

Nästa vecka börjar förberedelserna för något som heter "We are TECH.C"
och om jag ska vara ärlig så vet jag inte vad det är, om jag förståt det
hela rätt så är det lite öppet hus liknande inför nästa läsår och ska vara nästa helg.
Jag är lagom exalterad över det här.



Något som jag tycker är spännande dock som jag inte skrivit om på bloggen innan
är att en svensk, möjligen två har sökt in till min skola för att börja i april!
Nu vet jag inte huruvida dom kommit in eller inte och inte heller vilka dom är, anledningen
till att jag känner till deras ansökningar överhuvudtaget är för att skolan behövt hjälp att
översätta och förklara alla CSN papper som dom fått in, om hur finansieringen fungera osv.
En regel som nämligen är rätt sträng i Japan oavsett skola man går (språk osv) är att man
kan inte bli antagen till skolor eller få visum om man inte kan bevisa att man kan betala.

Jag är jättenyfiken på vem eller vilka och också på hur dom hittade skolan.
Det skulle vara så kul att ha lite svenskar på skolan, hoppas det går bra!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej Mimi! Gillar din blogg! Hoppas att det gick bra med skolan, måndag morgon och allt. Undrade bara om du betalar hela din skolgång med CSN, eller har du betalt själv också? Jag ska nog söka in till senmongakkou nu till hösten, kommer tillbaka till Japan i juli i år, fyllde i papprerna idag! Hoppas att du kan svara på min fråga!

2010-02-14 @ 22:29:01
URL: http://outthewindow.blogg.se/
Postat av: Cassie

hej vännen :)



jag har fastnat för cykling och rockringarna :D jag kör på som en galning :p jag brukar köra mellan 30-48 minuter bror på hur mycket tid lillen låter mig träna :D..



jag ställde in mitt mål på 10kg på 1 år :D haha för mina gravida kilon lär ta ett tag innan de försvinner..jag står kvar mitt rör sig inte fat å andra sidan jag hinner inte köra wii varje dag :/



aww hihi vad glad jag blir :) jag blir själv glad utav den :) .. Åh har du ADD? det har jag med :| hehe.. tappar koncentrationen ganska lätt på den jonglering usch den är jobbig men rolig :p



Kramar

2010-02-15 @ 13:41:35
URL: http://mamiichau.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0