Alla hjärtans dag på söndag!

Det är alla hjärtans dag på söndag och jag tycker Sverige är lite delad
på det fronten, jag har till exempel försökt att fira och hylla lite sådär
under tonåren osv, men har aldrig fått in någon rutin på det hela.

Men i Japan är det självklart hysteriskt (vad annars, hihi) och med en
man här hemma som är van med alla hjärtans dag så tänkte jag att
då kan jag lika bra hoppa på det tåget och har köpt så jag både kan göra
cupcakes och choklad till honom, tyvärr kan jag inte visa något för er än
eftersom Yuji faktiskt läser min blogg (eller ja, han tittar på bilderna).
Jag köpte även lite extra eftersom det blir hembakad tårta till hans födelsedag
i mars också, mycket bakande.. spännande eftersom jag har i stort sett noll erfarenhet.



Med kärlek fortfarande som tema så har jag sen jag och Maria var och karaokade
haft Otsuka Ai - "Daisuki da yo" på hjärnan, en låt jag minns så väl att jag lyssnade
på innan jag åkte till Japan och satt och drömde och undrade varför det skulle ta en
sån otroligt lång tid tills jag äntligen fick åka!
Nu dock så förstår jag ju vad hon sjunger för något och jag blir alldeles tårögd.
Klarar inte av att höra på låten, hur blödigt är inte det, hah?

Ska ni fira alla hjärtans dag?


Kommentarer
Postat av: Sara

ååååh, Daisuki da yo.. <3 En av mina favvolåtar. (Andra som jag gillar är Kingyo Hanabi, Smily, Planetarium (Hana yori dango!!) och Sakuranbo)



Vi firar 6 års förlovning på alla hjärtans dag så vi kommer självklart fira med lite hemmamys (tacos, levande ljus etc.) ^^

2010-02-11 @ 16:56:25
URL: http://felicia07.blogg.se/
Postat av: Panda

Än så läng så har jag inga speciella planer. Min pojkvän åker tillbaka till Australien dagen därpå så att skicka något nu känns väldigt onödigt eftersom jag vet att det kommer inte fram förrän flera dagar efter han kommit till dit. Dessutom så vet jag inte hur länge han stannar i Australien så det får nog bli att jag ringer honom istället.



Kram från Panda

2010-02-11 @ 18:56:19
URL: http://lifethatslife.blogg.se/
Postat av: Debbie

Hmm, inte vad vi planerat iaf. :/ Kanske är lite konstigt att inte fira, men jag är lite för det där med att "varje dag ska vara alla hjärtans, inte bara en" och då menar jag inte att man ska ge varandra blommor och choklad varje dag, men bara hela den där kärleksgrejen att vara romantiska och mysiga i vardagen också. ^^;



Oj oj, vad jag är cheesy cheesy :D



Kram ^^

2010-02-11 @ 22:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0