Tandläkaren!

Trots att jag har bott här ett tag nu och har ett rätt bra grepp om japanskan så kan jag naturligtvis inte alls och framför allt i situationer som jag inte varit i förut så lär jag mig massor, både om hur jag ska uppföra mig socialt, språkligt och byråkratiskt. Idag har jag varit på min "follow up" hos tandläkaren efter min infektion. Han ville göra rent ännu en gång och gräva runt lite (ja ni vet tandläkarprylar). Redan förra gången hade han såklart gått igenom vad han ville göra idag och vad som skulle hända och sagt till mig ett par gånger att det skulle va "masui". Det är lugnt tänkte jag, "mazui" vet jag precis vad det betyder, det är när något är äckligt, inte smakar gott ungefär. Så självklart tänkte jag på det där vidriga floret som man fått när man var mindre och annat yuck som dom använder.

Visade sig att masui betyder bedövning!.
Det är sånthär som fortfarande är så roligt med att bo i ett annat land, lära sig livet, lära sig att ta sig fram. Ibland blir det den lite hårdare avdommnat ansikte vägen, hah!

(PS: Det är självklart ingen fara, ta min historia med en liten nypa humor som det är menat :) läkare/tandläkare är väldigt noga att framförallt utlänningar verkligen förstår vad som ska göras).



Och med det så accepterade jag Sophie's utmaning att filma mig själv när jag försökte göra pruttljud medan läppen fortfarande var helt bedövad. Hur svårt kan det vara tyckte man ju, tjii fick jag xP!


Kommentarer
Postat av: elin

HAHAHAH XD vad söt du är!!

2010-12-06 @ 20:40:03
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Andie

Gud, jag skulle aldrig våga gå till tandläkaren eller läkare utomlands xD !



Btw. När får man se ett exempel med din DS-box :) Jag vill gärna se hur din Harvest Moon-gård tar sig. Tyvärr fick jag ju lov att börja om totalt på min, så är endast på tredje året nu igen :/



HEJSVEJS!

2010-12-07 @ 09:21:22
URL: http://andiiex.blogg.se/
Postat av: Annicat

Hahaha luften kommer bara ut ur din vänstra sida?XD

Tycker också att det är intressant att lära sig om nya kulturer, dock har jag aldrig varit utomlands så jag har aldrig lärt mig den hårda vägen:P Och så är jag grymt rädd för tandläkaren så det skulle vara mardrömmen att missuppfatta en sån sak som bedövning och "något som smakar illa":O

2010-12-07 @ 15:30:44
URL: http://mangaandart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0