Vintern är verkligen här.

Nu är jag mycket kryare, inte helt återställd men nog för att vara igång hela dagen. Det har mest varit vardags sysslor som att byta lakarn i sängen och städa upp men det är en sån himla jobbig årstid nu. Det tog hela dagen för tvätten att torka på balkongen och det är så kyligt att den aldrig känns riktigt torr. Samtidigt har jag gått lös på duschen med kabi killer, tandborste och klorin för att se till att jag har steget före fukt mögel, det går bara över en natt så sitter det där som svarta prickar och hånar mig!



Jag drog också ut värmefilten från soffan till köksgolvet, jag hoppas på att på något sätt kunna bryta den osynliga dörr av kyla som delar av vardagsrummet och köket. ACn stackarn är inte riktigt stark för att kunna värma upp köket också men det är inte så konstigt. När Yuji kom hem satt jag i duschen fullt påklädd med mössa medan jag skrubbade. För att det är så kaaaallt!



Jag var super orolig när vi köpte våran nya säng som har vanlig madrass att den skulle bli fuktig och full i mögel eftersom man inte direkt slänger upp den på axeln och hänger den på balkongen som en futon. Men det har faktiskt gått superbra. Jag lägger bara på fyra fuktuppsugare (så heter dom garanterat inte men ni förstår vad jag menar, haha) som jag får byta varannan vecka. Det finns också mer lakarn liknande för sängar men jag gillar dom små eftersom jag lägger dom i garderoben och så också. Det är verkligen toppen!

Kommentarer
Postat av: Jannika

-21 grader i Norrköping idag. Jo man tackar! :D

2010-12-22 @ 23:32:27
URL: http://yanken.blogg.se/
Postat av: Althea

Om de du beskriver är vanligt för den japanska vintern så verkar det inte vara speciellt trevligt att bo där just :-/

2010-12-23 @ 16:08:47
URL: http://rockerland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0