Dag 3 med ADD medicin.

Idag är min tredje dag med medicin. Jag vet inte riktigt om det är någon skillnad eller inte men hela eftermiddagen har jag suttit klistrad framför FallOut3 utan att göra noteringar och 11 andra saker samtidigt. I vanliga fall när jag spelar spel så har jag alltid en anteckningsbok, det är alldeles för mycket för mig att bolla "gör det här questet" och "använt level upp points för det här" samtidigt. Men jag tar ännu inte ut någon seger i förskott, jag ökade dosen med en halv tablett för att jag är lite otålig.

Biverkningar? Jag känner inga direkta biverkningar av tabletten. Jag har läst igenom bipacksedeln och det verkar som de flesta biverkningar också är väldigt lika ADD symtom så jag har säkert några men lägger inte märke till dom. Jag känner bara av när kroppen tar upp medicinen, lite hjärtklappnig och bröst spänningar i kanske 20 min.

Britt var lite nyfiken på hur det är med ADD/ADHD i Japan. Det finns här, alltså det uppmärksammas av läkare och skolor. Tvivlar på att arbetsplatser är lika accepterande dock. Japaner är bara inte så duktiga på att ta tag i sånna här saker och jag tror att det flesta med ADD/ADHD arbetar med jobb långt under sin riktiga kompetens och nöjer sig med det istället för att se sig om vilket stöd och hjälp dom kan få.
Det som man också bör veta om man vill bosätta sig i Japan längre än 1 månad och har diagnosen ADD/ADHD är att medicin i stort sett inte skrivs ut till patienter som är äldre än 20 år. Det är inte lätt.



Nu ska jag gå tillbaka till Tim som är ledsen. Jag trodde först att jag lyckats smälla av honom foten med en granat men jag tror nu att han alltid sett ut såhär. Dock har han ingen arm, hah!

Kommentarer
Postat av: Livmoderskeppet

Men hur får du ut din medicin? Du är ju 23! Jag har ADHD och för mig funkade Concerta bra, men jag fick migrän av den. Ritalin var en katastrof för mig, blev jättearg och deprimerad av den...



Lycka till med dina mediciner! Om det är som de jag tagit så tänk på att man kan tappa sin aptit!



Kan tyvärr inte ta några själv just nu. Det är lite tråkigt. Ska försöka med Concerta igen kanske...

2010-12-02 @ 15:43:00
URL: http://livmoderskeppet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0