Slödag!

Idag ligger vi verkligen bara och segar framför TV och datorn. Vi tog en sväng ut innan middagen och jag lämnade av Yuji vid Tsutaya innan jag sprang förbi kontoret för att kolla schemat, jag jobbar både imorgon och tisdag innan vi ska ta bussen till Kyoto. Nu är julstöket över och det är dags för nyårsstöket! En av de bästa sakerna med att bo i Japan med en japansk man är att jag får två mysiga högtider. Svenska nyår är väldigt mysigt också med god mat och vänner med japanska nyår har samma vikt som svensk jul. Jag var med och firade förra året också!



Jag är så otroligt glad för min julblomma som Debbie och Basse hade med sig! Den röda julstjärnan har jag sett men att det fanns hyacint grupper var ju bara bäst! Kan knappt vänta tills dom slår ut.



Dagen innan doppardagen när vi var ute och fixade det sista (och letade efter julblommor) så köpte vi också den här supersöta! Är den inte bara urgullig? Något som kommer stå högt på listan nästa år är att hitta en glöggservis, en smidig fondue servis går också bra då har man lite two-in-one, men lite julig ska den helst vara!

På tisdag kväll tar vi nattbussen till Kyoto, nu har vi pocketwifi så att jag kan uppdatera bloggen ordentligt när vi är där (det finns inget internet i Yujis morfars hus där vi alltid bor).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0