Julskinka GET!



Min underbara, fantastiske man ringde mig idag mitt under mitt gameplay och berättade att han hittat en julskinka och att om vi beställer den senast idag så får man nästan halva priset i rabatt. Är han inte bara helt fantastisk? IKEA har i år bestämt sig för att inte importera sin skinka så det var en av sakerna på att göra listan inför jul och Yuji har verkligen förståt hela julgrejen och jag tror faktiskt han tycker det är himla mysigt. I år är det han som har sett till att vi har sill, glögg, pepparkakor, saffran och nu skinka till våra gäster på julafton. Det blir nog en redig svensk utav honom i alla fall!

Hursomhelst, skinkan beställde jag på momangen och min vän Sophie klickade hem en hon med efter att ha redogjort för sin man exakt VARFÖR vi utlänningar behöver ett helt kilo skinka på julen. Sophie är från Australien men det är rätt otroligt hur lika våra jular är, mycket för att hennes föräldrar har kvar mycket Europeiska traditioner. Skinkan kommer att komma den 22 - 23 december och vara klar för att marineras och grillas och vad man nu gör (måste googla det där..) perfekt!

Totalt blev det 4 900 yen (420kr) och det är det värt!

Kommentarer
Postat av: Alexander Nilsson

Haha "efter att ha redogjort för sin man exakt VARFÖR vi utlänningar behöver ett helt kilo skinka på julen"

True true, man klarar sig inte utan ett helt kilo Skinka på Julen om man är Utlänning!

2010-12-02 @ 19:11:33
URL: http://hitodama.blogg.se/
Postat av: Challizz

420 spänn för en skinka????

2010-12-03 @ 00:23:17
URL: http://challizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0