Fortfarande lite sjuker



Under eftermiddagen idag har jag varit hemma hos Alex och passat honom medan hans mamma var på anställingsintervju. Jag är fortfarande krasslig så vi tog det lugnt med lite sånger, mysa under filt och koreanskt drama på TV. Eller det sista var mer jag när Alex somnade i mitt knä och jag inte hade hjärta att störa honom för att sträcka mig efter fjärrkontrollen. Han sov genom 2 avsnitt så jag hann bli riktigt insatt, haha. Något jag tyckte var lite små roligt var att tv kanalen ibland skickade ut små text remsor högst upp i bild där det stod att för dom som ville plugga lite koreanska så kunde man byta språkinställningar i sin tv och byta till koreanskt ljudspår (koreanska draman är annars dubbade till japanska med japansk text). För mig känns det mer naturligt att behålla språket dom talar och sen bara ha text, men så är det ju för alla oss svenskar.

Kommentarer
Postat av: David

Låter mysigt ^.^

Är dem lika jevliga som t.ex. tyskar med att dubba allt? Syftar på Hollywood filmer och dylikt då. Ska till Gifu o plugga japanska i april o har nu börjat grubbla över sådana saker :p

2010-12-21 @ 16:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0