Double Kitchen!

Jag har helt fått "Te Amo" på hjärnan och springer runt och nynnar och sjunger.
Synd bara att videon är en sån besvikelse det är riktigt kul att hon gjort något lite annorlunda.



Jag fick ett önskemål om att jag skulle skriva lite mer om japanska filmer/draman och just nu
ser jag på en serie som jag riktigt gillar som jag tänkt nämna i bloggen, så varför inte nu.

Jag ser just nu på Double Kitchen som är ett familjedrama (sånt som jag gillar) och titeln syftar på
något som är väldigt vanligt i Japan, att man delar hus med svärföräldrarna för att man inte har råd
att bygga ett hus själva och då bygger ett hus som är dubbelt på insidan så man ändå bor separat.

Svärmamman till kvinnan i dramat är bara för underbar och jag skrattar så jag gråter.
Gillar man familjedraman (då det inte direkt finns någon snygging att titta på) så rekommenderar
jag den, man lär sig nog också ett och annat, det är inte alltid så lätt att vara gift med en japansk man.
Eller egentligen att vara svärdotter.. överhuvud taget.


Kommentarer
Postat av: Elin

SV: tack för ditt svar! Jag förstår vad du menar... men jag tror jag vill vara "ensam utlänning i en grupp av massa japaner" så jag verkligen lär mig av språket och kulturen. Visst blir de jobbigt...men så värt det!



Är lite kritisk mot språkkurserna företag sätter ihop för det verkar inte riktigt som att man får se japan då. Utan bara andra utlänska!!



Har inte sett det drama du skrev om men den verkar bra. Måste fråga, har du sett one litre of tears, koizora och Hana kimi?



Ha det bra!

2010-08-03 @ 13:17:37
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Valeria

Åh tack så mycket! ^^

Jo, juste kan du prata flytande japanska? och så är japanska svårt att lära sig? :)

2010-08-04 @ 15:09:43
URL: http://kiwistyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0