Juste, Kibu har fått en kompis!



Ja juste!
Idag blev det så också att våran lilla Kibu fick en kompis.
Det var inte alls meningen, jag har inte gått och blivit frälst av typ gröna Jesus eller något
men jag hade i tankarna att någon gång i framtiden så skulle vi ha en Jasmin blomma hemma.
Sen idag när jag var ute och cyklade runt med mina ärenden så ser jag att blomaffären försöker
bli av med alla sina Jasminor och sålde dom för 199 yen styck.
Det kändes lite som ödet när den satt där på marken och såg på mig med sina tre fina knoppar.

Jag tycker det ska bli kul!
Jasmin blomman luktar jätte gott och dessutom dricker vi i Japan tea som är gjort på Jasmin.
Den blommar framför allt i januari och är från Asien så den är helt med på noterna när det
gäller vädret.. hon heter "tsubomi" än så länge som helt enkelt bara betyder "knopp".

Kommentarer
Postat av: Emma

Jasmin blommor är fina! <:



SV: Haha precis så jag menade! =)

Det är lite läskigt faktiskt...



Ja, jag ''drog'' mycket i dom för att få bort limmet, och hade dom under vatten... Så jag tror att det kan vara därför som ena gick av på mitten tyvärr, får nog tänka på det mer i framtiden :/

2010-08-30 @ 18:41:07
URL: http://emmasreflection.blogspot.com
Postat av: Elin

SV: tack för dina kommentarer! Jo japanskan gick riktigt bra. Det var enkelt eftersom jag redan "kan" en del av grunderna.



MM.. man får passa på att laga mat och se vad som passar! :D



Jag har aldrig testat lösögonfransar och kommer nog inte göra det, men de ser snyggt ut på en del. :) Hehe!



Söta växter, kul att se lite asiatiska blommor, för de är rättså "udda" jämfört med de svenska. (inte på ett dåligt sätt) hade själv velat ha en bonsai (?)



2010-08-30 @ 22:44:27
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Elin

sv: ja en sådan lite tunn bonsai som man klipper och trimmar lix. Hade varit riktigt kul. Dock har jag inga gröna fingrar, men man får se vad som händer!!!

2010-08-31 @ 08:22:20
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0