Idag var det frissan!



Jag träffade prästen igår och gick igenom allt inför ceremonin, det är ju tyvärr
inte bara att gå in och stampa runt lite som jag alltid gått och trott.
Det är så fint inne i Ekerö kyrka och den är så liten och mysig, prästen var kanon hon hade
koll även på det praktiska, typ prislappar på skosulorna och ja gud vet vad.



Eftersom vi redan är gifta så blir det egentligen ingen vigsel i kyrkan nu på söndag utan
prästen lägger en välsignelse över äktenskapet och ringarna men ceremonin blir ändå rätt lik.
Vissa skillnader som att vi går in i kyrkan tillsammans istället för att han väntar på mig vid altaret
och så skiljer sig men vi får både säga löftena igen och säga ja till varandra igen.
Det är jag glad för eftersom mina släktingar inte var på bröllopet i Japan.



Dagens etta på agendan var frisören, det tog runt 3 timmar och vi hade det supermysigt.
Min frisör i Sverige är Dori som har Klipp It på Tule torget i Sumpan och han är bäst.
Han var bara för söt när hans golfklubbor kom mitt i allt att jag bara var tvungen att ta ett kort, : ).



Det blir ingen bild på mitt hår nu, men jag är fortfarande blond och fin.
Bara att nu ser det bra ut till skillnad från mitt egna hemmagjorda jag hade innan.
Man kan ju inte se ut hur som helst när man ska gifta sig och ta bilder som man sen ska sitta
och stirra sig blind på resten av det långa livet.

Kommentarer
Postat av: Elin

Så ni ska gifta er i sverige då eller? nice!



Visa håret sedan...! Är jättenyfiken.

2010-08-03 @ 19:34:08
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Beckie

Vilken fin bild från det japanska bröllopet! Fick nästan en liten tår i ögat och kunde inte låta bli att le!

2010-08-03 @ 20:07:07
URL: http://beckie6.livejournal.com
Postat av: Debbie

Jättefina bilder! ^^

2010-08-04 @ 06:57:10
Postat av: sandra

Vilken sjukt fin bild ifrån bröllopet, jag blir alldeles rörd, haha. :)

2010-08-04 @ 13:38:32
URL: http://eightythree.blogg.se/
Postat av: Elin

Oj, såg inte din bröllopsbild innana men gud vad fin du var där! Ser ut som i en saga...



Sv: jo jag är mer för romantiska draman och sådant. Har inte hört om de du nämnde så jag ska kolla in dem senare!!~



Jo språkkurser kan säkert vara bra, men känner att jag skulle lätt bli fast i ett umgänge då. Om du förstår.

2010-08-04 @ 16:28:14
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad fina ni var!! :)

2010-08-04 @ 17:22:28
URL: http://iwearahalo.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Jag är jätte glad för er skull! :D

öresten jag bor i lilla sumpan! :D

2010-08-12 @ 22:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0