Ål till middag!



Ikväll ska vi äta ål till middag efter att Yuji fått något jättesug och bara måste ha.
Så då blir det så, jag kokar lite ris också med jams i (Sweet potato på engelska) för att slippa bara vitt ris.



Jag har också börjat tänka på hur otroligt mycket Dumle vi har i kylskåpet.
Och det som är ännu skummare är att det inte blivit uppätet än.
Vi har säkert 10 påsar med original, klubbor, stjärnor, crunch och gud vet vad.. men
det är en rätt najs omiyage att ge bort, det och Daim fast Daim finns redan att köpa i Japan.



Jag fick också två samtal från McDonald's idag, se på den, haha.
Efter att halva samtalen mest gått ut på att jag försökt förklara att trots att jag har ett helt japansk
namn så är varken jag, mina föräldrar eller någon annan förutom min man japan.
Men det kändes väldigt skönt att få det bekräftat att mitt fulla kanji namn faktiskt gynnar mig på
det sättet jag hade hoppats, att jag får en chans att också visa vad jag går för utan att vissa personal
chefer kanske hålls tillbaka för att jag är utlänning.

Kommentarer
Postat av: R O R A . S E

Förstod inte riktigt det sista. Hur menar du med att ditt fulla kanji namn gynnar dig och det där?

2010-08-31 @ 13:36:16
URL: http://rora.se/
Postat av: Emma

Oj, ål... I mina öron låter det typ.. sliskigt, haha... Kanske är mer ofta att man äter det i japan än i sverige, har aldrig smakat på ål! :O

var det gott ? :)

2010-08-31 @ 17:26:01
URL: http://emmasreflection.blogspot.com
Postat av: R O R A . S E

SV: Jaha, du menade så! Jo, men då förstår jag. Vad härligt att de tar dig seriöst. :)



Förresten; ål är ju supergott!

2010-08-31 @ 17:31:13
URL: http://rora.se/
Postat av: Elin

Oj du söker jobb på mcdonnalds! Jag önskar dej lycka till! Du verkar vara en person som skulle klara av stressen.



Ål, låter intressant!

2010-08-31 @ 19:44:10
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Debbie

Åh, jag vill också lära mig att laga japanskt. Det enda jag lärt mig än så länge är gyudon och det känns ju mer "skräpigt" än annat. ehee

2010-09-05 @ 09:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0