Stress stress!

Vi håller på fullt upp just nu att samla alla papper som behövs för att
registrera vårat äktenskap här i Japan och det är så otroligt mycket.
Mycket är lite klurigt att finula ut också eftersom jag är utlänning.
Men nu verkar det som vi har precis allt vi behöver och det sista är bara
vittnes underskrifter och sen våra underskrifter på familjeregister papperna!

Det blev lite hets på det hela, egentligen tänkte vi lämna in dessa papper dagen efter
våran vigsel men vi vill gärna ha flyttat innan min mamma och morfar kommer
och för att det ska bli möjligt vill Yujis företag se att vi registrerats som gifta.




Kommentarer
Postat av: Valeria

Vad fin profilbild du har! :D

Du passar i ljusbrunt! ^^

Japan är bäst, fast jag inte varit där då men skulle vilja jättegärna! ;)

2010-04-01 @ 19:29:04
URL: http://kiwistyle.blogg.se/
Postat av: Panda

Det verkar som du har jättemycket att stå i. Ska ni gifta er kyrkligt eller borgerligt?



Kram från Panda

2010-04-02 @ 12:36:29
URL: http://lifethatslife.blogg.se/
Postat av: Panda

Svar: Tack så mycket Mimmi! Jag har nog fått fler frågetecken uträttade när jag frågade dig än när jag frågade på Skatteverket eller en familjerjurist ^_^



Min pojkväns intervju är först i nästa vecka och efter det så åker nog jag också på en intervju eller frågeformulär. Jag har inte drabbats av en massa pappersarbete. Det är bara förberedelserna inför det att han kommer hit, typ med bostad för oss båda, bank, eventuellt jobb, språk och liknande.



Kram från Panda

2010-04-02 @ 20:23:17
URL: http://lifethatslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0